IRQ Problemer.

  • Hej Tweakers!


    Jeg er i gang med at gøre en server klar til at blive benyttet som en alm. PC.


    Dertil har jeg smidt et grafikkort i, et RAM kit på 2 GB og et lydkort fra Creative.
    Mit problem er nu, at DVD-drevet og lydkortet har en IRQ konflikt, fordi serveren jo normalt ikke har et lydkort.


    Jeg har været inde i enhedshåndteringen, og kigget under IRQ for at prøve og give et andet tal til en af dem, men jeg har ikke mulighed for at fjerne fluebenet der giver mig tilladelse til at ændre i IRQ'en.


    Jeg ER administrator.


    Hvad gør jeg?


    Mvh. The Apprentice :crazyeyes:

  • Prøvet og smide lydkortet i en anden PCI-port?


    Prøv lige dette og meld tilbage om det løste problemet, prøv alle PCI-porte du har på dit bundkort.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det er windows 7 der er på den ;) Og jeg kører som administrator, er inde under "administrér"


    Jeg tænkte også på at skifte port, men desværre er grafikkortets køling så stor, at den blokerer for den eneste tilgængelige port, udover den jeg har !


    Jeg tænkte også på at reinstallerer windows, men det er ikke muligt at boote fra DVD-drevet, så længe lydkortet skaber den IRQ konflikt.


    Mvh. The apprentice :crazyeyes:

  • Nu er det efterhånden læææænge siden at jeg har hørt om IRQ problemer.
    Så jeg vil gerne høre hvad er det der gør at du diagnosticerer fejlen som værende det?


    Men ellers prøv at nulstille CMOS på dit bundkort, som regel kan man indstille IRQ osv. derinde (hvis du netop ikke kan boote fra dit DVD drev, er der ikke rigtigt noget du kan gøre i windows, så er problemet udenfor Windows.)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg diagnosticerede fejlen til at være det, ved at der ingen IRQ fejl er, hvis kun en af enhederne er tilsluttet. Konflikten kom først når både lydkort og DVD-drevet var i på samme tid. Tog jeg DVD-drevet ud, kunne lydkortet fint køre, og omvendt.


    - Om det virkelig betyder at det er de to enheder der oprindeligt har konflikten, eller om det er noget andet der blot foresager at DVD og lyd ikke virker sammen, ved jeg ikke.. Er ret ny i alt det her :b


    God fredag ! :cheers: