muligt at skifte GPU på bærbar ?

  • hej tweak har en hp pavilion dv6 2170eo bærbar og ville høre om det var muligt og kunne upgrade Grafikkortet på den for er lidt træt af jeg har brugt 9000kr på den og den så engang kan spille BFBC2 på low uden en smule lag :/ så ville høre om det var muligt og få skiftet det Nvidia Geforce GT230M ud til et der var lidt bedre :)


    det er dens specs
    Microprocessor 1.6 GHz Intel Core i7 Processor i7-720QM
    Memory 6 GB DDR3 (1 x 2048 MB + 1 x 4096 MB)
    Video Graphics NVIDIA GeForce GT 230M
    Video Memory up to 2815 MB total graphics memory with 1 GB dedicated DDR3
    Hard Drive 640 GB SATA Hard Disk Drive 5400 rpm

  • det kan jeg bruge til noget mange taaak ville se om jeg kan finde en dansk hjemmeside hvor man kan købe NVIDIA-GeForce-GTX-285M-SLI tror ikk jeg har behov for et der bedre :)


    det bare lidt umuligt og finde et sted hvor de sælger det :s

  • Det bliver alt for dyrt, vil næsten droppe den tanke allerede - Og udover prisen vil jeg næsten med garanti sige at kølingen i dit bærbar slet ikke vil kunne tage så store grafikkort. Der er en grund til at man ikke ser folk skifte deres GFX kort i bærbaren, prisen men bestemt også kølingen.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Hvis du er heldig kan du måske finde 1 externt GFX boks og så købe 1 brugt graffikkort.


    http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=295918


    Men altså det er rigtig dyrt og opgradere en bærbar på GFX siden. Hvis man endelig finder noget billigt på ebay, vil man i langt de fleste tilfælde stå med kølingen som stopper opgraderingen.


    Ellers skal du prøve og finde en brugt bærbar måske, ved ikke helt hvad budget, krav, forbrug osv er. Men regner med at du fx har købt nogle Bench programmer og set om din score ligger rimeligt. Mere for og så om en ny driver eller lign kunne hjælpe lidt.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Hertil er det ofte loddet på bundkortet, hvilket gørd et mere eller mindre umuligt at varme af. Her til kan du forvolde skade på printet, som er i flere lag, og dermed brænde maskinen helt af.


    Glem tanken!


    din maskine burde kunne trække spillet - på lave settings.
    Ja, dumt, men så burde du ha sat dig ind i sagerne inden du handlede ind.