S/B: Gamer bærbar, Alienware m17x

  • Hej Tweak


    Jeg får ombyttet min M1730 med en ny computer på garentien(dvs. jeg har ikke modtaget den endnu). Og har derfor en super gamer bærbar jeg gerne vil af med.


    Specs.
    FARVEVALG Bærbar Alienware M17x gaming-pc - Space Black
    PROCESSOR Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
    OPERATIVSYSTEM Original Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Dansk R
    GRAFIKKORT Dual 1GB GDDR3 NVIDIA® GeForce® GTX 285M SLI™
    HUKOMMELSE 4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 2048]
    HARDDISK 1000 GB på to harddiske (7.200 omdr./min.) med fritfaldssensor - RAID 0 Stripe (2 x 500 GB)
    LCD 43cm (17") Wide UXGA (1920x1200) - Beyond HD (1200p) RGBLED
    OPTISKE DREV 8X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write)
    TRÅDLØS FORBINDELSE Intel® Wireless LAN 6300 3x3 802.11a/b/g/n card (EUR)
    BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - Europæisk
    PRIMÆRT BATTERI 9-cellet litium-ion-batteri på 85 W


    Forsikringen fra min gamle pc holder ved hvilket vil sige der er complete care og NBD til den 05.05.2012.(det sagde teknikeren), det kan ikke ses på Dell's hjemmeside længere, og ved af erfaring at de ikke skriver det på ombytningsvarer(dvs. man skal ringe ind til dem og sige at det er en ombytningsvare hvis der bliver noget med den).


    Skal afhentes senest en uge efter den er ankommet til mig.
    Den ankommer til 5230 Odense M


    Ting der kan indgå i handlen, priserne efter er hvad jeg havde tænkt mig at give:
    1. Canon EOS 7d, 8.5-9000Kr
    2. Canon 17-55mm F/2.8(4-5000kr) ELLER Tamron 17-50mm F/2.8(ca. 2000kr)(er mest hooked på den billige)+ filter og modlysblænde
    3. Sigma 150-500mm (OS osv.)+filter og modlysblænde(4-5000kr)
    4. Godt hukommelseskort(sandisk 60Mb/s eller bedre)MAX: 1000kr
    5. Canon 580EX(2 evt.), ca.2000kr eller 2500kr for IIeren
    6. Canon ST-E2(mener det er det transmitteren hedder), ca 1000kr


    6. Stationær computer til starcraft II internet osv.
    Må gerne være Core 2(duo eller quad) og må gerne kunne tage SAS-raid men ikke et krav., max 5000kr


    7. PS3 med firmware 3.41(eller ældre)(1000-1500kr)


    8.Et godt fladskærms-TV, >=40"(gerne 3d i den billige ende)(kommer helt an på hvad i tilbyder)


    9. Evt. en god nyere tlf(f.eks. HTC desire Z(når den udkommer) eller anden god tlf, gerne med fuldt keyboard, og android), kommer igen an på hvad det er.



    Der kan evt. gå penge begge veje(efter hvad der bliver budt.


    Nyprisen i dag er 25600kr(inkl. 2års complete care og NBD) lige ud, og jeg regner med mindst at få 15600kr for den(den er trods alt helt ny)(eller af samme værdi)


    Hvis i mener jeg har glemt noget så spørg.


    Mvh
    Jakob Værge

  • Ved godt du skriver 20k, men hvad siger du til omkring 12k den har jo cirka samme spec som Hp's Envy?


    Dette er et seriøst bud, hvis du vil have de 20k for den skal du finde en eller anden som intet kender til computere og bare har hørt at alienware er cool, evt DBA/QXL, herinde får du det nok næppe, da den simpelhen ikke er så meget værd.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • kan godt være envy'n kun har 1 hdd og 1 gfx men det er til gengæld også et gfx med 1gb gddr5 og ikke ddr3 , med directx 11 understøttelse osv, et 5850 og den 285 serie er noget kun forældet.


    som psycho sagde du får aldrig 20.000 for den, det er en realitet du må se i øjnene.

  • Nu har jeg jo også sagt jeg er forhandlingsvillig...men når det er sagt så må jeg sige at et 5850 er alligevel ikke hurtigt nok til at køre det ordenligt i DX11 grafik...Så man nok alligevel bedre grafik ud af mit...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZalastaQuikos
    Nu har jeg jo også sagt jeg er forhandlingsvillig...men når det er sagt så må jeg sige at et 5850 er alligevel ikke hurtigt nok til at køre det ordenligt i DX11 grafik...Så man nok alligevel bedre grafik ud af mit...


    Der er sgu et eller andet, som du har fået helt galt i halsen vedr. 5850 jo højere opløsning i dx11, jo bedre skallere den op til 1920x1200, der findes kun 4 gfx som yder bedre end den i dx 11. Dine 285 kan slet ikke udnytte dx11 overhovedet, så det er forældet teknologi idag, det er udviklingen og ren fakta.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZalastaQuikos
    Check notebookcheck...


    http://www.notebookcheck.net/M…Benchmark-List.844.0.html


    Mit gfx ligger på en 3. plads(og kan sandsynligvis ikke køre alt i max alligevel), men 5850 ligger på 33. plads...


    Nytter stadigvæk ikke noget, når seneste test de bruger osse er forældet som wankermark 06, smæk begge maskiner gennem en vantage, og resultatet vil være noget helt andet.


    Den nye test fra futuremark vedr. dxd 11 kan 5850 køre, det kan dit system slet ikke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ebo: Det vil sige at du mener at et gfx er godt bare fordi det kan køre DX11?...det er jeg i hvert fald ikke enig i...sorry...Mener stadig at det giver bedre grafik og bruge mine 2*highend gfx en et midrange dx11 gfx...

  • Jeg vil tro at det ebo mener er at dem som vil købe en gamer bærbar idag nok vil vælge et gfx med direct 11, dermed ikke sagt at 2*285 i sli vil være noget dårligt valg ;)
    Du kan evt prøve at sælge den via dba.dk der vil du højst sandsynligt få mere for den end på hardware forummer hvor de fleste skifter ud oftere end de går på potten...


    Mvh

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZalastaQuikos
    Ebo: Det vil sige at du mener at et gfx er godt bare fordi det kan køre DX11?...det er jeg i hvert fald ikke enig i...sorry...Mener stadig at det giver bedre grafik og bruge mine 2*highend gfx en et midrange dx11 gfx...


    Nej, han mener at det er bedre af flere årsager:


    GDDR5 ram
    DX11
    Bruger 1/3 i strøm, og lever bedre ydelse end et enkelt af dine kort ville
    HD5850 er IKKE Mid-Range ;)
    Og som skrevet - DX11 kan dine kort slet ikke bruges til, de kører kun DX10.1 - Derfor, forældet, strømslugende, og næppe hvad mange efterhånden vil betegne som High-End, grundet ny udvikling.


    Behold du hellere din maskine, for som jeg selv har fortalt dig, og nu en anden - Din maskine er ikke mere værd end den Envy. CPU'en kan alligevel ikke levere kræfter til dine 2 grafikkort - Derfor er SLI i en bærbar ubrugeligt. Selv i stationære systemer, med 2 store kort i SLI/Crossfire, har man problemer med at CPU'en kan følge med, og ikke omvendt ;)

  • Chili: er det ikke nok du har fået at vide af modorator en gang at du skal holde dig til topic...Men jeg svarer på dit OT-indlæg...


    1. Man køber ikke en computere af den type for den skal kunne køre timevis på batteriet
    2. Få dine kilder i orden...1 af mine er stadig hurtigere end et 5850(i flg. Notebookcheck), og der er stadig 2 af dem...


    Men igen hvad skal man bruge at det er DX11 -kompatibelt til hvis man ikke kan køre spillene i Dx11 pga. af et 5850 er for langsomt til at køre det i 1920*1200 osv.?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZalastaQuikos
    Chili: er det ikke nok du har fået at vide af modorator en gang at du skal holde dig til topic...Men jeg svarer på dit OT-indlæg...


    1. Man køber ikke en computere af den type for den skal kunne køre timevis på batteriet
    2. Få dine kilder i orden...1 af mine er stadig hurtigere end et 5850(i flg. Notebookcheck), og der er stadig 2 af dem...


    Men igen hvad skal man bruge at det er DX11 -kompatibelt til hvis man ikke kan køre spillene i Dx11 pga. af et 5850 er for langsomt til at køre det i 1920*1200 osv.?


    Du skal selv lige få dine egne kilder i orden. At teste nyere kort med 3D Mark '01, '05 og '06, er det samme som at teste en Ferrari's topfart på en villavej, med fartbump ;)

  • Men jeg gider ikke bruge mere tid på dig. Du er åbenbart det mest intet-opfattende individ, jeg nogensinde er stødt på her på nettet. Så pøj pøj med dine 20 jern, eller mobiltelefoner i bytte, som ikke er på markedet endnu.


    Så griner jeg lidt af dig, imens du bumper, 450 gange, indtil den har ligget i dit skab i 2 år :finger:

  • Okay...du burde måske læse hvad jeg skriver i tråden inden du brokker dig...Har lige netop skrevet at jeg er forhandlingsvillig...Og jeg forstår ikke hvorfor du altid skal være så grov i munden...aner ikke hvad jeg har gjort dig?