Halogen pærer i scooter

• jeg har en hot 50, ligesom næsten halvdelen af alle scooter ejere, og vil gerne forbedre forlyset. man kan købe halogen pærere til dem, men fik at vide at det kun ville give et svagere lys. noget med at de ikke ville få nok strøm osv. mener at mine pærere bruger 18 watt, og der er 2 af dem. om det er 18 tilsammen ved jeg ikke.
    så spørgsmålet er, vil jeg få et bedre lys af at montere halogen pærere ?

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Sidst jeg tjekkede stod der da hvis Tweak.dk også ikke sccotergalleri.dk ;)

Nej, men der står off-topic....

Du vil få et bedre lys ja, men er det ikke godt nok det du har nu? Mener da der er langt lys på en hot50, det burde da lyse fint??

Problemet med de der pærer er, at når du holder i tomgang fx, kan det godt gå lidt ud, ligesom en gammel dynamo :)

• man kan ikke bruge scootergalleri til noget, medmindre man vil spilde 60,- på det (+ jeg går ikke så meget op i scooter), og det her var det eneste forum jeg bruger, så troede man kunne skrive det i off topic.
    jeg synes bare det er meget sejt at have kraftigt lys (: det der er i er vel ok, men intet specielt i det, og vil gerne ofre de 100,- på noget bedre. vil det så sige, at de faktisk lyser bedre end std pæren ? dem som er i lyser os først ordentligt op når jeg giver gas

Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX

man kan ikke bruge scootergalleri til noget, medmindre man vil spilde 60,- på det (+ jeg går ikke så meget op i scooter), og det her var det eneste forum jeg bruger, så troede man kunne skrive det i off topic.
    jeg synes bare det er meget sejt at have kraftigt lys (: det der er i er vel ok, men intet specielt i det, og vil gerne ofre de 100,- på noget bedre. vil det så sige, at de faktisk lyser bedre end std pæren ? dem som er i lyser os først ordentligt op når jeg giver gas

Du kan godt stille den slags spørgsmål i off topic... Altså du får et mere hvidt og rent lys.. Så det jo bare op til dig selv om du vil have det :) ..

• Jeg puttede en almindelig H4 pære til biler, i min Aprilia i sin tid, jeg skal love for det virkede.
    Den lyste uden problemer og både nær og fjernlys fik et ordentlig boost.

Det krævede en lille modifikation af soklen, men det var det hele værd, så det kan du roligt gøre.

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Sidst jeg tjekkede stod der da hvis Tweak.dk også ikke sccotergalleri.dk ;)

Priceless! :clap:

Oprindeligt indlæg af Grus
    Jeg puttede en almindelig H4 pære til biler, i min Aprilia i sin tid, jeg skal love for det virkede.
    Den lyste uden problemer og både nær og fjernlys fik et ordentlig boost.

Det krævede en lille modifikation af soklen, men det var det hele værd, så det kan du roligt gøre.

det ser sgu ud til at kunne give et ordentligt lys! :D
    men kan batteriet producere nok strøm til det, og er det overhovedet lovligt ? + hvilken aprilia var det

det ser sgu ud til at kunne give et ordentligt lys! :D
    men kan batteriet producere nok strøm til det, og er det overhovedet lovligt ? + hvilken aprilia var det

Når du kører kan den godt lave nok strøm... Det kun hvis du holder stille i tomgang den kan have lidt svært ved at lyse helt op.. Om det lovligt ved jeg faktisk ikke, tror ikke der findes nogle regler om det, har i hvert fald aldrig hørt om en der har fået en bøde for at have lys der var for godt, og har dælme hørt om mange underlige ting! :)

Oprindeligt indlæg af DXC

Når du kører kan den godt lave nok strøm... Det kun hvis du holder stille i tomgang den kan have lidt svært ved at lyse helt op.. Om det lovligt ved jeg faktisk ikke, tror ikke der findes nogle regler om det, har i hvert fald aldrig hørt om en der har fået en bøde for at have lys der var for godt, og har dælme hørt om mange underlige ting! :)

så ska jeg bare ha fundet en ordentlig H4 pære. eller 2, da det er den gamle hot forlygte jeg har. hvad sku man gøre ved soklen ? tvivler på jeg kan finde ud af det. de blå pære er vel bedre ? de gir jo den xenon effekt

• Du kan jo altid skifte til en kvalitetsmaskine hvor en acceptabel forlygte er inkluderet (Runner, NRG Power DT etc.).

Ellers er der en mulighed for at bruge xenon :)
    ^ Disse kits kan sagtens installeres på en scooter. Det er godt nok ikke lovligt per definition, men mon dog du får en bøde for at forbedre din forlygte ;)

Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Du kan jo altid skifte til en kvalitetsmaskine hvor en acceptabel forlygte er inkluderet (Runner, NRG Power DT etc.).

Ellers er der en mulighed for at bruge xenon :)
    ^ Disse kits kan sagtens installeres på en scooter. Det er godt nok ikke lovligt per definition, men mon dog du får en bøde for at forbedre din forlygte ;)

det har jeg ikke råd til. det er også derfor jeg køre PGO. kvalitet ville jeg nemlig ikke kalde det. vil meget hellere have yamaha eller aprilia.
    ku være virkelig sejt med xenon, men er for dyrt. hva med sådan en her: http://kgi.dk/product-579-6077.php ? det er så 35 watt, og bruger jo nogle på 18 watt nu..
    og hvad betyder alle de der H1, H4 osv ?

det har jeg ikke råd til. det er også derfor jeg køre PGO. kvalitet ville jeg nemlig ikke kalde det. vil meget hellere have yamaha eller aprilia.
    ku være virkelig sejt med xenon, men er for dyrt. hva med sådan en her: http://kgi.dk/product-579-6077.php ? det er så 35 watt, og bruger jo nogle på 18 watt nu..
    og hvad betyder alle de der H1, H4 osv ?

En aprilia rally fx, koster da det samme som en hot50 så vidt jeg husker, lidt tid siden jeg kørte scooter men fuck det var nice... Hvis du gerne vil have det rigtige xenon lys skal du købe et scooter kit... det koster fra 600kr og op.. Du får ikke xenon effekten hvis du bare montere en alm. H4 pærer...

du kan finde nogle kits her: http://everlight.dk/mc/scooter-xenon.html

btw, en aprilia sonic er den bedste scooter jeg nogensinde har kørt på.. Havde på et tidspunkt en rally der rendte 120, det var fandme sjovt!

• Ja Sonic er fint hvis man er asiat ;) Men hvis man har europæisk blod, så er en Runner bedre, både motor- design- kvalitet og størrelsesmæssigt :)

• rallyen er ikke min stil. alt for lille. og købte self min hot brugt. synes en hot er lidt for lille, så gad sgu godt have en neos. den er grim, men den er virkelig praktisk! gad virkelig os godt have en sonic, men pengene mangler.
    xenon kunne virkelig være sejt, men mit budget er ikke så stort igen til det her. jeg har næsten ingen penge :( derfor jeg så halogen som en mulighed, men det om de får nok strøm er jeg lidt usikker om. og det samme med de der H4 nogen..

rallyen er ikke min stil. alt for lille. og købte self min hot brugt. synes en hot er lidt for lille, så gad sgu godt have en neos. den er grim, men den er virkelig praktisk! gad virkelig os godt have en sonic, men pengene mangler.
    xenon kunne virkelig være sejt, men mit budget er ikke så stort igen til det her. jeg har næsten ingen penge :( derfor jeg så halogen som en mulighed, men det om de får nok strøm er jeg lidt usikker om. og det samme med de der H4 nogen..

Hvis ikke du har særlig mange penge, syntes jeg bare du skal droppe det, hvis du rent faktisk har nok lys når det er mørkt... Ved ikke hvor mange penge jeg har brugt på scooter/bil styling, og du får aldrig de penge hjem igen, så hellere købe noget andet du syntes er fedt for de penge..

så ska jeg bare ha fundet en ordentlig H4 pære. eller 2, da det er den gamle hot forlygte jeg har. hvad sku man gøre ved soklen ? tvivler på jeg kan finde ud af det. de blå pære er vel bedre ? de gir jo den xenon effekt

Det var en Aprilia RS50.

Min havde to seperate pærer til køre og lang lys. Jeg lavede ledningsnettet om så jeg fik en connectere til det hele i samme kabelbundt. Til solken brugte jeg bunden af en coladåse med hul i der passede til en H4 (der jo har både nær og fjernlys i samme pære). I tomgang leverede batteriet ikke nok strøm til at lyse for fuld knald, men så snart der kom lidt omdrejninger på klarede generatoren det, så det var absolut intet problem. Jeg kørte med det i to år indtil jeg solgte den - jeg har aldrig fået kommentarer på det fra policen.

Men hvis din Hot50 også bruger to forskellige pærer kan du jo kigge på H1 og H7 pærer der normalvis bruges til hhv køre/fjernlys og tågelygter på biler. Det kommer igen an på hvilken type sokkel du har lyst til at bygge, men det nemmeste er H4 da du så har pæren placeret på ét sted og derfor får en uniform lyskegle - det er noget mere behageligt at køre med.

EDIT: Hvis du nu tilfældigvis skulle bo i nærheden af Aalborg, skal jeg gerne lave det for dig ;)

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Rettet en gang, sidst af Grus ().