ap´s i bridge mode??

  • Jeg forsøger på at få mit asus wl-500 premium til at modtage trådløst net fra min tdc box...
    Jeg ved at den skal stå i bridge mode, det går også fint, jeg har også godkendt dens mac adr i tdcs router. Men jeg skal jo have tastet mit password ind så den kan komme på tdc boxen, men aner ikke hvordan dette kommer frem i asus routeren.
    Nogen der har en idé til dette?
    Mvh Jens

  • Tag manualen.
    Slå op på indholdsfortegnelsen.
    Se efter Bridge mode.
    * Bladre bladre bladre*
    Læs...

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Foxx: Yes det har jeg
    Jeg har nu fundet en vejledning i hvordan man burdte gøre, men den er lavet uden der er brugt sikkerhed, og det duer ikke rigtig, jeg skal jo have tastet kodeordet ind i asus routeren så den kan komme online på tdc boxen.
    Mvh Jens

  • Det ER muligt har selv 3 WL-500gPs hvor jeg har brugt den funktionalitet, hvis jeg husker ret skal man taste passwordet til det SSID man ønsker at forbinde op til, det samme sted som man ville taste passwordet hvis det var ens eget AP man forbinder op til.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej igen.
    Nu har jeg prøvet at lave det som et åbent netværk. Men det fungere heller ikke.
    Jeg har givet asus routeren ip adr 192.168.1.30, da det er tdc der er hovedrouter og har .1.1 til sidst. Jeg har også prøvet hvor de begge hed .1.1, men det virker heller ikke.
    Asus routern har også prøvet hvor den er sat til selv at hente adr, her virker det heller ikke.
    hvad i altverden gør jeg galt?
    Har både prøvet med dhcp slået til og fra også..


    Mvh Jens

  • Jeg ved ikke om jeg har tid til at loade ASUS' originale firmware på en af mine WL-500gP's så jeg kan teste det for dig (er det i øvrigt en wl-500gP v1 eller v2?).


    Jeg antager at det du forsøger at gøre med den router er at bruge den til at forbinde op til det trådløse netværk som en klient for at du kan koble computere til routeren med kabel og gå på nettet den vej?


    Det er pga. din anden tråd at jeg spørger, fordi det var lidt uklart efter min mening, det nytter jo ikke noget at bridge routeren hvis ikke det er det du skal bruge ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja jeg skal nok prøve at forklare mig bedre. grunden til at jeg valgte en anden tråd var at det jeg i første omgang ville var fulstændigt unødvendigt da routeren i sig selv kan "modtage" det trådløse netværk som tdc routeren jo allerede laver.
    Så den antagelse med at hægte sig på det eksisterene netværk med routeren og forbinde kablede maskiner til den er helt rigtigt.
    Jeg vil tro at det er en v1 ellers vil der stå v2 på den ikke?(går ud fra v2 er en nyere model?) Jeg kan se på printet inde i den at der står Wl-500g PREMIUM R1.14
    Jeg gik ud fra at den skulle bridges hvis det er sådan man skal bruge den?


    Mvh Jens

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JensLedet
    Ja jeg skal nok prøve at forklare mig bedre. grunden til at jeg valgte en anden tråd var at det jeg i første omgang ville var fulstændigt unødvendigt da routeren i sig selv kan "modtage" det trådløse netværk som tdc routeren jo allerede laver.
    Så den antagelse med at hægte sig på det eksisterene netværk med routeren og forbinde kablede maskiner til den er helt rigtigt.
    Jeg vil tro at det er en v1 ellers vil der stå v2 på den ikke?(går ud fra v2 er en nyere model?) Jeg kan se på printet inde i den at der står Wl-500g PREMIUM R1.14
    Jeg gik ud fra at den skulle bridges hvis det er sådan man skal bruge den?


    Mvh Jens


    Det lyder fornuftigt så, kan du sige mig hvilken firmware udgave der er på din router?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg kan bekræfte at det kan lade sig gøre med denne firmware, det tager lige et par minutter så får jeg smækket nogle screens op :9xo

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det første du bør gøre er at deaktivere DHCP serveren, fordi vi ønsker at gøre enheden så "dum" som muligt, det gøres under IP Config >> DHCP Server, det du skal gøre er at flytte "Enable the DHCP server?" til no: LINK


    Dernæst sættes routeren til at den kun skal fungere som et Access Point (endnu et trin der gør asus'en "dummere"), det gøres under System Setup >> Operation Mode: LINK


    Siden der kommer efter dette trin kan bare ignoreres.


    Når det er gjort, går vi til at bruge det trådløse netkort i routeren til at lave bridge, det gøres under Wireless >> Advanced, under Extended Mode skal der ændres til Ethernet Bridge: LINK


    Til sidst skal du gå til Wireless >> Interface, der skal du udfylde SSID (navnet på det trådløse netværk du ønsker at forbinde op til), Authentication mode, WPA Encryption og Nøgle hvis der bruges WPA-PSK: LINK


    Tryk Apply og Finish bagefter (ignorer bridge side der kommer).
    Så burde det virke, den router der forbinder op til burde have tildelt ASUS routeren en IP adresse som du nu kan tilgå den på, hvis du har behov for det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.