Indlæg af JensLedet

    Hej igen.
    Bundkortet er et Asus p4pe hvor sata stikkene sidder på bundkortet. Den sidder på det primære sata stik.
    Hvordan finder jeg ud af hvilket chipset jeg kører med?
    Jeg må nok hellere opdatere min bios så og se om det afhjælper det.
    Mvh Jens

    Jeg sidder og har instaleret en server 2008 på mit asus p4pe bundkort.
    Instalationen gik fint, den kom og ville have én driver så den kunne se sata disken, den fik den og der blev instaleret. driveren er godtnok til win xp, da det var den nyeste på asus hjemmeside.
    en promise driver..
    MEN den starter ca hver 3-4 gang, ellers siger den at der ingen bootdisk er.
    Kan det have noget med at driveren er forkert at gøre? og hvad for en skal jeg så opdatere til og hvordan ?
    Mvh Jens

    Ja de burdte begge hedde 192.168.1.XX
    Det bedste du kan er som du siger at gå i cmd skriv ipconfig og så se på det netkort hvor der står en ip adr. Du har sikkert flere "netkort" i maskinen. der er fks firewire, usb, og altmuligt andet som står listet sammen med. Hvis den er på trådløst, står netkortet som trådløs forbindelse, så der er du ikke i tvivl. Prøv evt at genstarte din router, så skulle ipérne gerne se normale ud igen. Lad den være slukket i 3-5 min, og giv den 5-10 min at starte op på. Hvis det altså det er den router der har forbindelse "direkte ud i verden"


    Mvh Jens

    de vil altid have den samme ip adr ud af huset da du kun har 1 forbindelse ud.
    Uden jeg er ekspert på området så er de to interne ip,er ret underlige.
    De burdte begge to hede noget med 192.168.x.x eller hvis det er et 10 netværk så 10.0.0.x
    Men at den ene starter med 5 fatter jeg ikke. Men måske der er en anden der gør det?
    De er på samme router ikke?
    Mvh Jens

    Ja jeg skal nok prøve at forklare mig bedre. grunden til at jeg valgte en anden tråd var at det jeg i første omgang ville var fulstændigt unødvendigt da routeren i sig selv kan "modtage" det trådløse netværk som tdc routeren jo allerede laver.
    Så den antagelse med at hægte sig på det eksisterene netværk med routeren og forbinde kablede maskiner til den er helt rigtigt.
    Jeg vil tro at det er en v1 ellers vil der stå v2 på den ikke?(går ud fra v2 er en nyere model?) Jeg kan se på printet inde i den at der står Wl-500g PREMIUM R1.14
    Jeg gik ud fra at den skulle bridges hvis det er sådan man skal bruge den?


    Mvh Jens

    Hej igen.
    Nu har jeg prøvet at lave det som et åbent netværk. Men det fungere heller ikke.
    Jeg har givet asus routeren ip adr 192.168.1.30, da det er tdc der er hovedrouter og har .1.1 til sidst. Jeg har også prøvet hvor de begge hed .1.1, men det virker heller ikke.
    Asus routern har også prøvet hvor den er sat til selv at hente adr, her virker det heller ikke.
    hvad i altverden gør jeg galt?
    Har både prøvet med dhcp slået til og fra også..


    Mvh Jens

    Foxx: Yes det har jeg
    Jeg har nu fundet en vejledning i hvordan man burdte gøre, men den er lavet uden der er brugt sikkerhed, og det duer ikke rigtig, jeg skal jo have tastet kodeordet ind i asus routeren så den kan komme online på tdc boxen.
    Mvh Jens

    Jeg forsøger på at få mit asus wl-500 premium til at modtage trådløst net fra min tdc box...
    Jeg ved at den skal stå i bridge mode, det går også fint, jeg har også godkendt dens mac adr i tdcs router. Men jeg skal jo have tastet mit password ind så den kan komme på tdc boxen, men aner ikke hvordan dette kommer frem i asus routeren.
    Nogen der har en idé til dette?
    Mvh Jens

    Hejsa. Der er sikkert spurgt mange gange hvordan man updater sin bios, så dette burdte jeg kunne google mig til.
    MEN jeg har en "Gammel" hp maskine der skal agere fil/ftp server, som ikke kan tænde af sig selv på klokkeslet i bios. Derfor havde jeg tænkt om man kan opdatere til en bios der kan det? eller mangler der simpelthend en fysisk timer på bundkortet siden bios ikke giver mig denne mulighed?
    Mvh Jens

    Jeg har en router på 1 sal som jeg gerne vil have skal agere "printer server"
    Faktisk er det en router med trådløst accespoint, kan den modtage net forbindelse den vej?
    Det kan den nok ikke. Men jeg har en stationær maskine stående som er trådløst på min normale router, den vil jeg have skal dele sin netforbindelse ud gennem dens tråd stik og ned i routeren, men jeg kan ikke helt få det til at virke.
    På forhånd tak.
    Mvh Jens