iPhone - Datatrafik?

  • Hej,


    Jeg har overtaget en iPhone 3GS som skal afhentes sidst på ugen. Jeg hører dog rygter om at den bruger data-trafik bare ved "almindelig" brug, men er dette sandt og hvor meget er der i så fald tale om?


    Problemet er at mit nye abonnement med data-pakke inkluderet først kommer midt i oktober måned, og det ville være lidt irriterende hvis jeg indtil da pludselig opdager at den har brugt en masse trafik til den ublu pris af 10 kroner pr. MB. I så fald vil jeg nok primært benytte min gamle telefon indtil da.


    Så - sandt eller falsk? Og kan man eventuelt blokere den fra at bruge internettet medmindre man er på Wi-Fi?

  • Du kan sagtens slå 3G fra, men stadig gå på WiFi. Den bruger ikke data ved almindelig brug, det kræver at du bruger browseren, app store, iTunes eller apps der går på nettet. Og slet ikke hvis du slår 3G fra :)

  • Bliver lige nød til at rette dig Brtlsn.


    At slå 3G fra er altså ikke nok til den ikke bruger data.
    Så bruger den bare kun data på EDGE.


    Brition, du skal ind i Indstillinger, Generelt, Netværk.
    Derinde skal du så slå "Mobildata" fra.
    Så kan den kun bruge internettet når den er på WiFi.


    Har lige taget et screenshot fra min iPhone 4, så du kan se hvordan
    det ser ud.
    Det er så det øverste du skal slå fra.
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/102010/IMG_0273.PNG]

  • Jeg siger mange tak for hjælpen :)


    Ser meget frem til at få nallerne i mit nye legetøj, selvom det utvivlsomt bliver lidt sjovere når data-trafik ikke er et problem længere.

  • Der kan man bare se, tak for det Bubbi, så lærte jeg noget i dag også :))


    Og ja, glæd dig! Det er et fantastisk stykke legetøj :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Der kan man bare se, tak for det Bubbi, så lærte jeg noget i dag også :))


    Og ja, glæd dig! Det er et fantastisk stykke legetøj :)


    Hehe det var da så lidt..


    På det billede du postede, der er det faktisk "Cellular Data" du skal slå fra.


    3G må gerne være slået til, så man fx kan bruge tale over 3G nettet,
    da det er noget mere udbredt, og ofte har bedre dækning end fx EDGE nettet.

  • Dumt spørgsmål:


    Hvordan kan man se forskel på en 3G og en 3GS? Sad og rodede med en kammerats 3GSer, men kunne ikke finde et eneste sted hvor der rent faktisk stod 3GS på telefonen. Jeg spurgte ham hvor det kunne ses, hvortil han ikke anede svaret - bortset fra på æsken.


    Jeg er helt med på at en 3GS rent teknisk er bedre og alt det der, men hvordan kan man overhovedet kende en 3GS-telefon, hvis man ikke lige har en almindelig 3G at sammenligne hastighed med?


    Har set flere 3G vs. 3GS Youtube-videoer og kan ikke få øje på nogen som helst design-forskel. (Er der overhovedet nogen?)

  • Hvis I taster serienummeret ind hér skulle I få svaret. :)


    Mht. til forskellen så kan 3GS optage video, og har bedre kamera, batteritid osv..


    Se evt. hér

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().


  • nej der er ingen forskel. Bortset fra at der står "3GS" i stedet for "3G" på bagsiden.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    nej der er ingen forskel. Bortset fra at der står "3GS" i stedet for "3G" på bagsiden.


    Det gør der da ikke. Du bliver nødt til at taste serienummeret.

  • Det er satme et morsommeligt legetøj at fumle rundt med. :crazyeyes:


    Jeg har dog et enkelt spørgsmål: Jeg har installeret iTunes og den syncer automatisk telefonen med applikationer når den sættes til, men kan man ikke også få den til automatisk at synce podcasts, musik mm.? Det ryger i hvert fald ikke med over som det er nu og af en eller anden årsag, og jeg kan ikke umiddelbart finde nogle synkroniseringsindstillinger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Det er satme et morsommeligt legetøj at fumle rundt med. :crazyeyes:


    Jeg har dog et enkelt spørgsmål: Jeg har installeret iTunes og den syncer automatisk telefonen med applikationer når den sættes til, men kan man ikke også få den til automatisk at synce podcasts, musik mm.? Det ryger i hvert fald ikke med over som det er nu og af en eller anden årsag, og jeg kan ikke umiddelbart finde nogle synkroniseringsindstillinger.


    Du klikker på din iPhone i iTunes, går over under Podcasts, og vælger "Sync Podcasts",
    der kan du også vælge om det kun er nogle bestemte podcast den skal synce eller om det er alle.


    Det samme kan du gøre under de andre faner så som Music, Movies, Books osv osv.

  • Hey
    Hvilken udbyder har du idag?
    der er flere selskaber der tilbyder datapakker til ca 50-70kr (eks telmore og bibop)
    Dette kræver ingen ændring af abonnement, blot køb af tillægsydelse
    iphonen er kun det halve sjov uden data :clap:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JohnnyHvilken udbyder har du idag?


    Jeg har Telenor og blev informeret om at der ikke kunne ændres i ens abonnement når en nummerflytning og opsigelse er undervejs. Det lyder jo sådan set også meget logisk.


    Men pt. overvejer jeg lidt at kaste mig ud i noget jailbreaking, så der er lige lidt ekstra spørgsmål til de kloge:


    1) Hvad sker der med ens nuværende apps som er installeret og vil disse fungere optimalt med apps som er fået fx via Cydia?
    2) Hvad sker der når man åbner iTunes og kan man administrere ens musik og applikationer på samme vis som før?


    Hjælp. 8)

  • Hvis de nye jailbreaks er nogenlunde ligesom det jeg har på min Touch, så sker der det at jailbreak programmet fjerne alt på iDimsen (man kan muligvis lave en backup via iTunes?) og overskriver derefter firmwaren, med en oplåst udgave (efter at have lavet exploitet som muliggør dette self.).


    Cydia og lign. følger typisk med i jailbreak pakken, og du kan efter jailbreaket sagtens installere og kopiere musik over til din iDims. Det skal lige siges at et jailbreak ikke giver muligheden for at køre programmer du ikke ejer - dér skal mere til. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Hvis de nye jailbreaks er nogenlunde ligesom det jeg har på min Touch, så sker der det at jailbreak programmet fjerne alt på iDimsen (man kan muligvis lave en backup via iTunes?) og overskriver derefter firmwaren, med en oplåst udgave (efter at have lavet exploitet som muliggør dette self.).


    Cydia og lign. følger typisk med i jailbreak pakken, og du kan efter jailbreaket sagtens installere og kopiere musik over til din iDims. Det skal lige siges at et jailbreak ikke giver muligheden for at køre programmer du ikke ejer - dér skal mere til. :cheers:


    Jeg har nu også kun planer om at udføre jailbreak fordi jeg mangler et par features som ikke tilgængelige via AppStore. Blandt andet muligheden for at websider identificerer en som er en stationær maskine og ikke en mobil enhed. Samtidigt vil jeg også gerne have lidt flere muligheder for at ændre diverse småting som man ikke kan normalt.


    Men kan man slet ikke jailbreake uden at alt telefonens indhold ryger? For så er det måske lidt et projekt som jeg vil vente lidt med.