Fibernet & Waoo ?

  • Hej.


    Har netop haft besøg af Seas NVE for at fortælle lidt om Waoo.


    Vil høre om nogen har erfaring med det (måske ikke lige Waoo da det er helt nyt) men fibernet som sådan.


    Kan man frit konfigurere internet i det fx? Altså lave port forward, styrer DHCP osv, eller hvordan fungerere det ? Nu har jeg jo Telenor og der kan jeg frit tilgå routeren og lave forskellige ændringer, kan jeg stadig det?


    Hvordan er stabiliten? - Intet værre end ustabilt internet.


    TV delen nogen der har erfaringer med det??

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Jeg har ved EnergiMidt (Del af Waoo nu).


    Ved ikke ved NVE men ved EnergiMidt er det du får en Ethernet port i Fiberbox'en som giver dig en IP som er helt åben (Minus port 25, men sådan er det ved alle ISP'er til private). Og hvad du så gør derefter er helt op til dig.
    Så da det ikke er en router, så kan du gøre lige hvad du vil. Du kan vist også bestille med router, men jeg havde selv en så tog det ikke med.


    Og har samtidig også den store TV-pakke hos dem, og det har aldrig faldet ud her, ej heller mit Internet.



    [Blocked Image: http://www.speedtest.net/result/952732833.png]

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Jeg har både net og tv fra profiber (også waoo).


    I starten havde vi en del bøvl, tror vi har haft 3-4 forskellige routere fra dem, før de fandt en der virkede optimalt.


    Til at starte med virkede telefonen ikke når næsten hele båndbreden blev brugt, men det er fikset. Så har vi haft nogle problemer med tv'et, at det hakkede lidt nogle gange, der har vi så fået skiftet den der tv-box ud et par gange, og om det kører 100% pt. ved jeg ikke, men tror det :)


    Synes bare det er en ulempe at man absolut SKAL bruge den der tv-box for at få HD kanaler, mener den første er gratis (er ikke sikker) men hvis man skal have en mere til et andet tv, så koster den vist 1500,- 8o


    Udover det, så kører det skam fint :)

  • Har 30/30 fiber via Sydenergi (også Waoo) + TV basis pakke. Virker perfekt, har aldrig haft nogle problemer med det. Det er fandens hurtigt, specielt når man websurfer. Siderne hænger ikke i 5 sekunder, ligesom det kan gøre med DSL nogle gange :)