DNS Server problemer i SBS 2008

  • Hej folkens!


    Jeg er i lære som IT-supporter, og har lige fået til opgave at sætte min første Windows Small business Server 2008 op! :)


    Jeg er meget grøn i faget, og har brug for lidt hjælp!


    Jeg har konfigureret DHCP'en, så den giver IP-adresser ud, men når jeg forsøger at tilkoble en klient til domænet, får jeg denne besked:


    En Active Directory domæne kontroller til domænet "mitfirma.local" kunne ikke kontaktes.


    Hvis jeg klikker detaljer får jeg denne besked:


    "Følgende fejl opstod, da DNS blev forespurgt om den SRV-ressourcepost, der bruges til at finde en AD DC /Active Directory Domæne Kontroller) til domænet "mitfirma.local"


    ud fra det gik jeg ind på DNS serveren, og kiggede i loggen, hvor jeg fik denne besked:


    "The DNS Server encountered error 32 attempting to load zone_msdcs.mitfirma.local from active directory. The DNS server will attempt to load this zone again on the next timeout cycle. This can be caused by high Active Directory load and may be transient condition"


    Jeg har allerede gemme lookup zonen i Active Directory.



    Jeg har også allerede googlet på det, men har ikke fundet noget endnu desværre. fortsætter med at kigge, men håber meget på noget hjælp herfra, har hørt i kan lidt af hvert herinde ! ;D



    Mvh.



    The Apprentice :crazyeyes:

  • Jeg har da jeg satte DHCP'en op, ikke sat et flueben ved "006 DNS Servers" Da jeg mente at DNS'en var noget man konfigurerede i DNS Server fanen. Det var bare en antagelse, slet ikke noget jeg ved 100% :)


    skulle jeg have sat det flueben, eller er det fint nok?



    Mvh.


    The Apprentice :crazyeyes:

  • Er alle server meldt ind i dit domain og har de statisk ip-adresse?
    Jeg har konfigureret DHCP'en, så den giver IP-adresser ud, men når jeg forsøger at tilkoble en klient til domænet,


    Tjek:
    default gateway
    dns1 &2
    Ip-range på dhcp-server
    exclude range
    Er klient-pc meldt ind i domain??


    PS.
    Er selv uddannet It-support , mangler dog kun min praktik-tid tilbage, før jeg er færdig :crazyeyes:

    Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler

  • For at gøre det nemmere at fejlsøge så start med at give dem faste ip adresse. husk samme subnet osv.


    Den vigtige del:
    Sørg for at klienternes DNS serveradresse er domænecontrollers IP.


    eks. er din domænecontroller/AD på 10.0.0.10 så husk at ændre klientens netkort instillinger og ret dns serveradressen til10.0.0.10


    før du starter på alt det så pinger du lige fra klienten til serveren for at se om der er hul igennem.


    Hvis det har hjulpet at gøre det manuelt så skriver du lige, så tager vi næste skridt med hvordan det gøres pr. automatik

  • Hej igen ! Beklager jeg ikke har haft tid til at svare tilbage, der har været meget at lave!


    Jeg fandt ud af at jeg havde glemt en indstilling i DNS'en, så jeg lavede den forfra og fik det til at fungere. Serveren kører nu perfekt med klienter osv!


    Tak for hjælpen til dem der skrev herinde! :)


    Mvh.


    The Apprentice :crazyeyes:

  • Yes, yes. Nogle gange hjælper det at starte helt forfra, så længe netværket er ny oprettet, så kan man stadig nå at lave/rette på serverne :crazyeyes:

    Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler