søger hjælp

  • hey alle min første post herinde så vidste ikk lige hvor det hørte til


    har nogle problemer med min computer når jeg forsøger at gå ind i spil (wow og sc2) fryser den fast så jeg bliver nød til at genstarte den. det eneste jeg har forsøgt er at opdatere drivers hjalp ingenting.


    mit setup
    XFX nForce 790i
    Intel Core 2 Duo E8400
    XFX Geforce GTX275
    Coolermaster Silent Pro, 700W
    Kingston KHX16000D3T1K2/2GN 4x1024MB


    har kørt problemfrit over 1 år

  • Prøv at tjekke efter hvad temps på CPU og GPU ligger på, det kan sagtens være varme relateret.


    Ellers skal du måske se inde i windows' event viewer for fejlbeskeder.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af debug
    Temperaturen er heller ikk et problem cpu ligger på omkring 40 og gpu omkring de 60


    Er det idle temperaturer eller load? Prøv at køre en omgang furmark burn in test. Her kan du ligeledes følge temperaturen. Evt. log temepraturen med gpu-z.

  • Prime95 er et andet værktøj du kan bruge til at stressteste CPUen.


    Jeg plejer at bruge programmet coretemp til at se temps på CPUen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er jo ikke noget endegyldigt, men det kunne tyde på at det er varme, det vil sandsynligvis være en god ide at prøve at rengøre grafikkortet for støv (forsigtigt og helst uden en støvsuger).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det er jo ikke noget endegyldigt, men det kunne tyde på at det er varme, det vil sandsynligvis være en god ide at prøve at rengøre grafikkortet for støv (forsigtigt og helst uden en støvsuger).


    det er gjort :)

  • Også sørge for at der er god luftgennemstrøm, så også ram og chipsæt på bundkort kan køles.


    Har stort set samme chipsæt, og de kan blive hulens varme, hvis ikke man er forsigtig ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Støv har en kedelig tendens til at ophobe sig, så det kan sagtens tænkes at det er noget nyt.


    Men i det hele taget, så er det forkert tankegang at udelukke noget, på basis af at det jo har virket før, ind i mellem opfører elektronik sig uforklarligt og sådan er det bare.


    Men... hvis du har renset for støv så godt som du nu end kan og eventuelt forsøgt at køre med siden af kabinettet stående åben, så kunne det tænkes at det ikke nødvendigvis er varme der er problemet.


    Har du prøvet at se i Windows' event viewer (se mere her evt. LINK)?


    Der er en del ting du kan prøve, som f.eks. at geninstallere windows, prøve med en anden PSU osv. problemet er at fejlen kan ligge mange steder udover varme (varme er bare den hyppigste årsag).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.