Windows ser mærkelig oc hastighed

• Halløj Tweakere,

Nu er jeg nødt til at spørge da jeg simpelthen ikke kan regne det ud selv!

Min i7 920 er clocket til 3,8ghz hvilket cpu-z og core temp og ser korrekt, men windows ser kun 3,63 ghz 8o

Alt hvad der hedder speedstep og sådan er slået fra, så jeg fatter ikke en brik af det. Kan det havde noget at gøre med at jeg har 12gb ram ?

I får lige et link så i kan se det med jeres egne øjne :crazyeyes: Se her

• Det ville jeg springe op og falde ned på. Min windows viser heller ikke rigtigt, mens bios og alt andet gør.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Det har jeg sådan set også gjort indtil videre, men jeg tænkte det kunne være der var nogle der havde en forklaring logisk eller ej, jeg synes nemlig 200mhz afvigelse er meget :roller:

Oprindeligt indlæg af kilimanjaro
    Det har jeg sådan set også gjort indtil videre, men jeg tænkte det kunne være der var nogle der havde en forklaring logisk eller ej, jeg synes nemlig 200mhz afvigelse er meget :roller:

du kan finde svaret i din egen signatur 8)
    slå da eist/speedstep til,tosset at køre uden,især på 1366.

• Nu siger du turbo, det mener jeg bestemt af have slået fra og så selv sat multi til 21. Nu kan det jo så godt være jeg må komme til kort overfor min viden inde for oc af i7 cpu'er :O og når jeg nu har sat den til 21. er det så hele cpu'en eller kun én kerne der køre x21 ?

Nu siger du turbo, det mener jeg bestemt af have slået fra og så selv sat multi til 21. Nu kan det jo så godt være jeg må komme til kort overfor min viden inde for oc af i7 cpu'er :O og når jeg nu har sat den til 21. er det så hele cpu'en eller kun én kerne der køre x21 ?

Turbo er den ekstra multi, 21 i dit tilfælde, og det er alle kernerne der køre med 21x.

Cool.. Jamen så køre det hele jo som det skal, så er det bare Windows der skal være på tværs

Du kan jo se efter om belastningen er lige stor på alle kerner, ved at banke den helt i bund og få den til at koge, gør den det så kører alt som det skal.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Som afslutning kan jeg fortælle at det er lykkedes mig at få Windows til at se den korrekte hastighed ved at sætte multi ned til 20 men så sætte bclk op til 190 :)