Overclock af quad

  • Hej


    Er kommet i tvivl ang. opgradering.


    Jeg har en core2duo E8500 cpu 3.16 socket LGA775, som er clocket til 3.8 med en blæser fra thermaltake V1.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=444168


    Mit bundkort er et Asus p5q3 deluxe wifi, som understøtter socket LGA775 3.0 ghz quad core. Jeg har fundet en liste over understøttet prosessore på Asus hjemmeside. Hvor denne quad core 3.0 ghz er nævnt som passende i mit bundkort. Der står ikke noget om overclocket tilstand af denne.


    http://support.asus.com/cpusup…port.aspx?SLanguage=en-us


    Men jeg kunne godt tænke mig at opgradere lidt, så jeg vil høre om det er muligt at overclocke denne quad core på 3.0 med mit nuværende bundkort selvom der står 3.0 quad core på listen ?


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=463876



    Så vil jeg også gerne vide om det kan betale sig med sådan en opgradering når man tænker på prisen for denne quad og i forhold til det jeg har ?


    Lige nu har jeg jo 3.8 ghz og hvis jeg ikke kan overclocke 3.0 ghz quad så går jeg faktisk ned i hastighed, men jeg for flere kerner.


    Så hvad er bedst ?


    8)

  • Primært til spil/gaming


    Køre med eyefinity Radeon 5800 HD 2 gb gfx hvor jeg har 3 skærme tilsluttet


    Cpu 3.16 - (3.8) ghz
    Gfx radeon 5800 HD
    Ram corsair ddr3 1600 mhz
    2 Tb hdd
    psu 750 w zalman
    Bundkort Asus p5q3 wifi deluxe

  • Du burde uden problemer kunne hamre den CPU op osse, og selv om den har mindre hastighed, så netop pga. de flere kerner så yder den bedre ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Intel.....men er LGA775 ikke ved at forlade markedet?


    lyder som en pebret pris på en forældet socket....men det er nok bare mig? Men ydelses mæssigt burde du kunne mærke meget forskel.
    Har en Quad 2,0Ghz som er en del hurtigere end min X2 6000+ oc'et til 3,43Ghz.

  • hmm ok...tja den er peberet..så det sku gerne mærkes i yde evne til den slags penge.


    Ikke for st skifte emne men hvilket bundkort fra Asus ville være at anbefale ?
    Mit er ca 2 år gammelt, så tænkter på at skifte lidt ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psycrow
    hmm ok...tja den er peberet..så det sku gerne mærkes i yde evne til den slags penge.


    Ikke for st skifte emne men hvilket bundkort fra Asus ville være at anbefale ?
    Mit er ca 2 år gammelt, så tænkter på at skifte lidt ud.


    Overvejer du at skifte begge dele ud, skal skal du tage skriftet fuldt ud, og enten få I7 på LGA 1366 eller I5/I7 på LGA 1156.


    Sokkel 775 er en døende platform.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Enig med Ebo her,skift til ny platform hvis du vil bruge de penge,det sagt er P45 et super chipset,var det mig ville jeg finde en brugt q9450/9550 og oc en smule,og du har en glimrende gaming platform et par år endnu.
    :hb:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psycrow
    hmm ok...tja den er peberet..så det sku gerne mærkes i yde evne til den slags penge.


    Ikke for st skifte emne men hvilket bundkort fra Asus ville være at anbefale ?
    Mit er ca 2 år gammelt, så tænkter på at skifte lidt ud.


    Hvis du ikke er helt hokket på intel er der også AMD, køb et AM3 bundkort med en 965BE(4x3,4Ghz) samt noget DDR3
    som sikkert alt kan fås til rimelige penge i forhold til sokkel 1156/1366 skiftet.