Indlæg af Psycrow

    Tak for tippet ang den udgående lga 775 cpu


    Jeg vil så skifte platform næste gang og kigge på de nævnte cpu, men det bliver nok Intel.


    :)

    hmm ok...tja den er peberet..så det sku gerne mærkes i yde evne til den slags penge.


    Ikke for st skifte emne men hvilket bundkort fra Asus ville være at anbefale ?
    Mit er ca 2 år gammelt, så tænkter på at skifte lidt ud.

    Primært til spil/gaming


    Køre med eyefinity Radeon 5800 HD 2 gb gfx hvor jeg har 3 skærme tilsluttet


    Cpu 3.16 - (3.8) ghz
    Gfx radeon 5800 HD
    Ram corsair ddr3 1600 mhz
    2 Tb hdd
    psu 750 w zalman
    Bundkort Asus p5q3 wifi deluxe

    Hej


    Er kommet i tvivl ang. opgradering.


    Jeg har en core2duo E8500 cpu 3.16 socket LGA775, som er clocket til 3.8 med en blæser fra thermaltake V1.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=444168


    Mit bundkort er et Asus p5q3 deluxe wifi, som understøtter socket LGA775 3.0 ghz quad core. Jeg har fundet en liste over understøttet prosessore på Asus hjemmeside. Hvor denne quad core 3.0 ghz er nævnt som passende i mit bundkort. Der står ikke noget om overclocket tilstand af denne.


    http://support.asus.com/cpusup…port.aspx?SLanguage=en-us


    Men jeg kunne godt tænke mig at opgradere lidt, så jeg vil høre om det er muligt at overclocke denne quad core på 3.0 med mit nuværende bundkort selvom der står 3.0 quad core på listen ?


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=463876



    Så vil jeg også gerne vide om det kan betale sig med sådan en opgradering når man tænker på prisen for denne quad og i forhold til det jeg har ?


    Lige nu har jeg jo 3.8 ghz og hvis jeg ikke kan overclocke 3.0 ghz quad så går jeg faktisk ned i hastighed, men jeg for flere kerner.


    Så hvad er bedst ?


    8)

    Nåe ja ..eula aftalen gør man ik kan fortryde noget ..glemte jeg lige, så tror ik jeg for noget ud af det at skrive til blizzard :s...de giver ik ved dørene

    Måske et dumt spørgsmål, men kan man sælge sit starcraft 2 selvom man har brugt sin cd key ?


    Jeg har fortrudt mit køb, så ville gerne vide om der var en måde at sælge sit spil på ?

    Jeg har updated gfx drivers og jeg bruger Klite codex pack som også lige er updated og geninstalleret. Dirext X har også lige fået en tur da jeg installerede et nyt spil her for et par dage siden.


    Jeg har aldrig oplevet dette før.

    Hey !


    Lige for tiden har jeg problemer med min musemakør i windows vista ultimate.
    Når jeg afspiller en film i eks media player eller streamer noget medie via nettet, så kan
    min musemakør finde på at tvære ud til en lang lodret streg eller som om den har været en tur i blenderen.


    Jeg har forsøgt at rense med seach and destroy og uniblue reg cleaner..samt laved scandisk osv.
    der er også updated grafik korts driver samt flash og java.


    Ofte går det i sig selv hvis jeg er heldig og andre gange skal der en genstart til. Jeg har scannet for virus og intet fundet. Jeg bruger standart windows musemakørs ikoner.


    Driving me nutz :s

    Jeg har dette kabinet http://www.tweak.dk/review/Ant…mance_One_kabinet/288/1/1


    Men da jeg startede min computer i dag. Begyndte displayet foran at blinke, der hvor det normalt viser graderne for de 2 sensore som er monteret til mit bundkort og cpu. Jeg har forsøgt at fjerne sensore og slå strømmen fra, Men det blinker stadig uden at vise noget konkret tal.


    Er der nogle som har oplevet lignede og ved hvad man kan gøre ?

    Jeg oplevede for et stykke tid siden at når jeg brugte scrool på Internernet explore sider, så opstod denne pive lyd inde fra min PSU. problemet blev fjernet ved at fjerne flueben i "brug jævn rulning" under internet indstillinger.


    Men nu oplever jeg samme pive lyd når jeg scrooler op og ned i outlook express for at læse mine emails. Eller ved at bruge piletaster på tastaturet, men trækker jeg op og ned i side panelet ved at bruge markøren så siger den ingen pive lyd. Jeg er 100 % sikker lyden kommer omme bag fra strøm stikket til psu. Og jeg har ingen pc speaker slået til mit bundkort.





    Jeg har en coolermaster 700 w psu

    Er der ingen som har oplevet denne fjel med IE


    Mit problem er når jeg går ind på http://www.flash.com og vælger download flash player, så opstår ulovlig handling fejlen..pop op vinduet melder fejlen


    AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.5512 ModName: urlmon.dll
    ModVer: 6.0.2900.5694 Offset: 0001af98


    Jeg bruger IE 6

    ok..gemmer lige en kopi af din text


    Lige nu har jeg bare sat fsb på 400 og clock manuel og alt andet AUTO hvor mine ram køre 1600 og min cpu køre 3.8 ghz hvor den starter op og køre stabilt i stress test..den bliver dog 64 grader i high load så jeg går ik højere. pga kølling, men hvorfor skal jeg disable alle disse funtioner når jeg kan køre med alt AUTO ?


    Har du en forklaring på dette ? :)

    Jeg sidder her med 2 problemer som driver mig til vanvid..jeg har læst en del om disse problemer men kunne ikke finde den rette løsning..derfor prøver jeg herinde :)


    Mit problem er når jeg går ind på http://www.flash.com og vælger download flash player, så opstår ulovlig handling fejlen..pop op vinduet melder fejlen


    AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.5512 ModName: urlmon.dll
    ModVer: 6.0.2900.5694 Offset: 0001af98


    Jeg bruger IE 6 men vil gerne prøve IE 7 hvilket kommer til mit andet problem. Jeg kan ikke installere IE 7 uden at windows xp siger mislykket og så kan man ellers følge en fejl liste fra MS som ikke virker spor. :(


    MS påstår man skal Update alt via win update og dette har jeg så gjort..jeg har ends prøvet at slette sp3 og installere IE 7 uden held.


    Jeg ved der er andre "browser" men jeg hælder mest til IE - men hvis det forstætter i den retning er det måske på tide at forlade den synkne skude :D

    I dag har jeg tilslutted en ny psu coolermaster 700 w og jeg har smurt et nyt lag kølepasta, Når jeg laver stress test med orthos i 1 time og følger asus probe, så for jeg 45 grader på load både motherbord og CPU som køre 3.16 med 1333 mhz ram


    På idle er cpu 32 grader. i uclocked version. Prøver lige at lave den køre weekenden over inden jeg clocker for at se om den er stabil, burde jeg nok have gjort fra starten først.