HJÆLP! Min Computer vil ikke starte op!!!!!!

  • Hej.


    Jeg har en stationær computer jeg selv har samlet, der har kørt fint i et godt stykke tid, jeg spillede Mafia 2 på den så sent som igår aftes, og da jeg så ville tænde den nu, starter den ikke op.


    Den er bestående af:


    Processor: Intel Core i7 860
    Bundkort: MSI P55 GD85
    RAM: 4GB Corsair Dominator 1600 Cl7
    Grafikkort: ASUS EAH5850 Direct CU
    Strømforsyning: ocz modxstream pro 600w
    Harddisk: 500GB WD 7200RPM
    Processor Køler: Xigmatek Thor's Hammer S126384 CPU Cooler
    Kabinet: NZXT M59 med 5 kølere monteret.


    Den har altid gjort det at når jeg tænder, så kommer der en "blæsende vind agtig lyd" i højtalerne der er sat til, så går der måske 5 sekunder, og så starter den normalt. Det samme skete der idag, men den tændte ikke. Den tænder heller ikke når jeg gør det direkte på bundkortet, men der lyser LED lampen når jeg trykker tænd, selvom der ikke sker noget.


    Jeg har prøvet Clear CMOS, fjerne batteriet i bundkortet, tage strømmen, og sikre mig at alle kabler fra og til strømforsyningen sidder korrekt i, men uden held.


    Så er der nogen der kan hjælpe mig, det vil jeg sætte STOR pris på.


    Mvh. HrCookie

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    uden at sige noget 100%, virker det som om din PSU har givet op........


    prøv evt. med en anden(låne) PSU, for at udelukke den.


    Jeg har ikke mulighed for at låne en PSU der kan trække mit system, men hvis jeg tager min psu, og sætter den i min søster pc, og den ikke starter op, så kan jeg vel tjekke den den vej ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HrCookie


    Jeg har ikke mulighed for at låne en PSU der kan trække mit system, men hvis jeg tager min psu, og sætter den i min søster pc, og den ikke starter op, så kan jeg vel tjekke den den vej ? :)


    jjaaa jooo, det kan du da, forudsat at din søsters pc kan belaste din PSU næsten ligeså meget, som din egen pc. det dur jo altså ikke hvis hendes kan køre bare på et bundkorts batteri(overdrivelse fremmer forståelsen).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    jjaaa jooo, det kan du da, forudsat at din søsters pc kan belaste din PSU næsten ligeså meget, som din egen pc. det dur jo altså ikke hvis hendes kan køre bare på et bundkorts batteri(overdrivelse fremmer forståelsen).


    Mvh
    Sam


    Hmmm, det forstod jeg ikke lige, men nu har jeg monteret den i min søster pc, og den starter heller ikke op nu, så det betyder vel jeg skal have fat i proshop hvor den blev købt D. 08/02/2010, ikke sandt ? :)

  • Jo hvis den er så ny, så er der ikke andet at gøre end at klage, så må proshop jo sende den videre til producenten. Godt nok lidt trist at måtte undvære Mafia2 på en søndag :) Heldigtvis er det godt vejr og ellers så kan du jo høre din søster om hun er frisk på et spil... skak? ;) Held og lykke med det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    Jo hvis den er så ny, så er der ikke andet at gøre end at klage, så må proshop jo sende den videre til producenten. Godt nok lidt trist at måtte undvære Mafia2 på en søndag :) Heldigtvis er det godt vejr og ellers så kan du jo høre din søster om hun er frisk på et spil... skak? ;) Held og lykke med det


    Ja håber ikke der går for lang tid, for er helt vild med Mafia2, møg fedt spil, men kan måske spille det på min bærbar her, med lidt nedsat grafik, ellers må jeg bare hold mig til leauge of legends det næste stykke tid :hb: