Film hakker i det

  • Jeg har nu gennem et stykke tid haft et problem med, at når jeg ser film fra min bærbar over til mit tv via HDMI kabel, så hakker filmen i det... Den starter bare pludselig en dag på at hakke, aner ikke hvorfor.. :S
    Det er ligesom om den lige står stille et stykke tid, også afspiller den filmen i dobbelt tempo, indtil den har "indhentet" den tid den stod stille.. Det sker ganske randoms både med hvor lange tid, der går mellem den hakker, og hvor lange den står stille( men ca 5 til 20 sekunder)


    Jeg har lavet iso'er af min dvd, og bruger deamontools til at mounte den med, og har prøvet følgende afspillere VLC player, Windows media player og Media player classic alle sammen hakker i det..


    Mit setup er:


    HDMI Kabel:http://www.av-cables.dk/billed…mi_kabel_3_m_2792_da.html


    Bærbar:
    Dell Studio xps 15
    Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU8600 @2.40GHz
    RAM: 4,00 GB
    Systemtype: 64 Bit Windows 7(har også haft vista(samme resultat)
    Skærmkort: nVIDIA GeForce 9500 M(GF 9200MGS + GF 9400MG)


    TV:
    Panasonic 42G10E


    Har prøvet at opdatere skærmdrivere, men hvis jeg opdatere til den nyeste driver så kan jeg ikke få lyden med over, så kører en lidt gammel driver, men ved ikke hvordan jeg lige skal løse det problem..

  • brug PowerDVD til DVD film da den ka bruge dit Nvidia GFX til at decode video'en med og når vi snakker h264/x264 få fat i CCCP (Combined Community Codec Pack) sammen med CoreAVC så ka du bruge dit GFX til decoding af HD mertiale da dit Nvidia kort har Cuda/PhysX så skulle det være klaret hvis du gør det rigtigt :$

  • Den maskine skulle da ellers gerne kunne køre HD uden GFX'et overhovedet. Jeg tænker det kan være et codec der har ændret nogle indstillinger eller lign. Prøv evt. at fjerne alle codec pakker du har og geninstaller f.eks. CCCP.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Den maskine skulle da ellers gerne kunne køre HD uden GFX'et overhovedet. Jeg tænker det kan være et codec der har ændret nogle indstillinger eller lign. Prøv evt. at fjerne alle codec pakker du har og geninstaller f.eks. CCCP.


    nu hva jeg ka se om det er en E8600 el. P8600 gør ingen forskel stadig kun en dual-core, har selv prøvet på min 4ghz dual-core stadig ik glad for 1080p uanset codec så derfor jeg bruger mit nvidia gfx :razz:

  • puma99dk|


    Hvad vil du anbefale at bruge, hvis man har et ATI kort?`


    Det hakker nemlig osse en smule ved mig, hvis jeg spille heftige HD film. 1920*1080 med en bitrate på over 20Mb/sek.


    Kører med core2dou 3ghz og et Asus 4870x2.


    Bruger bare vlc player nu.


    mvh.Martin


  • ved ik anbefalde VLC player noget af det værste lort jeg har prøvet i min tid, men du ska ha fat i en player som ka even bruge DIVA som MPC kan i cccp til at decode med så den os ka bruge dit ati gfx el. et program som powerdvd som bruger dit ATI gfx til at decode alt fra dvd til bluray den er bare ik glad for mkv filer og alt det, der hvor DIVA i MPC kommer ind for dit vedkommende hvis du ik vil ha et lille Nvidia GeForce 9600GT/GT220+GT240 el. noget til PhysX til spil den ka du os decode film med som jeg skrev længere oppe gjorde jeg selv da jeg havde mit HD5770 hvor jeg os brugte mit 8800GT.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    ved ik anbefalde VLC player noget af det værste lort jeg har prøvet i min tid, men du ska ha fat i en player som ka even bruge DIVA som MPC kan i cccp til at decode med så den os ka bruge dit ati gfx el. et program som powerdvd som bruger dit ATI gfx til at decode alt fra dvd til bluray den er bare ik glad for mkv filer og alt det, der hvor DIVA i MPC kommer ind for dit vedkommende hvis du ik vil ha et lille Nvidia GeForce 9600GT/GT220+GT240 el. noget til PhysX til spil den ka du os decode film med som jeg skrev længere oppe gjorde jeg selv da jeg havde mit HD5770 hvor jeg os brugte mit 8800GT.


    VLC understøtter så vidt jeg ved ikke hardware acceleration af h.264 video med ATI/AMD grafikkort endnu, så det er meget simpelt.


    Du burde dog være i stand til at bruge hardware acceleration på din computer, men det afhænger af hvilket program man bruger, Media Player Classic - Home Cinema (MPC-HC) har mulighed for at hardware accelerere h.264, men det gælder om at opsætte det korrekt.


    Personligt vil jeg anbefale dig at hente k-lite codec pack, i den pakke er der alt hvad du skal bruge, samt det er nemt og overskueligt at sætte MPC-HC op til at benytte hardware acceleration under installationen. Derudover inkluderer de pakker nyere builds af MPC-HC end hvis man downloader MPC-HC direkte fra den officielle hjemmeside.


    Som altid med codecpacks, så er det vigtigt at der ikke er andre codecs/codecpakker installeret på computeren i forvejen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • CCCP er den eneste codec pack jeg aldrig har oplevet problemer med derfor jeg ik vil bruge andre, har haft k-lite engang og det fik det hele til at fucke op.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    CCCP er den eneste codec pack jeg aldrig har oplevet problemer med derfor jeg ik vil bruge andre, har haft k-lite engang og det fik det hele til at fucke op.


    Jeg beklager at jeg var lidt vag, jeg mente naturligvis vedkommende som du citerede, jeg kan igen omvendt sige at jeg aldrig har haft problemer med k-lite codecpack.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malibux
    Er der en der lige hurtigt kan fortælle mig hvordan man fjerner de gamle codecs fra computeren?


    har windows 7 hvis det er en information i skal bruge


    bruger selv Your Uninstaller og Unistall Tool da de roder up i windows registerings database efter sig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malibux
    Okay tak.. man kan ikke gøre det uden at installere et af de programmer eller? :)


    ikke rigtigt hva jeg ved af, men bare installer Your Uninstaller den kan os fjerne sig selv når du er færdig med at bruge den :P


  • Hvis jeg husker ret, så er der en seperat side i installationen der spørger om du vil aktivere H.264 og VC-1 accelleration i K-lite codec pakken.


    Tror jeg vil opdatere min installation, så kan jeg bekræfte det :9xo

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Hvis jeg husker ret, så er der en seperat side i installationen der spørger om du vil aktivere H.264 og VC-1 accelleration i K-lite codec pakken.


    Tror jeg vil opdatere min installation, så kan jeg bekræfte det :9xo


    Ja det kan godt passe at det er det, men når man så sætter "flueben" ved dem så skal man vælge en af de ting der nedenunder..


    ville være super hvis du gider tjekke det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malibux


    Okay puma.. hvorhenne kan man finde codecs'ne i det program?


    bruger MPC selv når codec pack er installeret, men du ka finde Combined Community Codec Pack i start --> Alle Programmer.



    How to Configure Media Player Classic and CoreAVC



    her er det jeg har valgt i CoreAVC og så har jeg bare tilføjet den under External Filers i MPC og trykket den af som Prefer og det er det ^^