Hey Tweak
Jeg har nu haft mit Canon EOS 500D i ca ét år. Jeg synes egentlig det er et fint kamera, men jeg har aldrig været helt 100% tilfreds. Jeg synes simpelthen ikke kvaliteten på billederne er god nok. Kameraet er også langsomt til at tage flere billeder hurtigt efter hinanden (f.eks. med 3 forskellige lukketider, trods det jeg kører med et class 6 sd kort) og jeg synes heller ikke kameraets autofokus er god nok til at stille skarpt, også bryder jeg mig ikke om kameraets "motor" eller hvad det hedder. Altså den lyd det giver når man tager et billede.. Lukkeren?
Min kæreste har et Sony Alpha 300 og det synes jeg egentlig bedre om. Kvaliteten på billederne er bedre. Farverne er bedre og generelt synes jeg bare bedre om det.
Nu ved jeg ikke om jeg bare er kræsen eller hvad det lige er. For der er jo heller ikke meget ved at jeg går ud og køber et 7D hvis det så viser sig at være ligeså træls for mig. Det kan være det er mig den er gal med jo og ikke kameraet Ligger nogle billeder op så kan i lige se det. Det skal også lige siges at jeg bruger standard objektivet, 18 - 55mm, samt et andet originalt canon zoom objektiv 55 - 250 mm, der begge er med UV filter og Pol filter .. Måske ville det være nok bare at skifte ud med et godt objektiv? (Det sutter altså også lidt meget at skulle skifte objektiv hele tiden så snart man skal tage et billede der bare er lidt langt væk hehe)
Men netop et 7D er et af dem jeg har overvejet at skifte ud til. Jeg synes at det ville være for lille et skridt kun at købe et 50D. Ville det være spild af penge ? Jeg bruger pt kun manuel indstillingen på mit 500D, hvor jeg selv synes jeg har rimelig godt styr på det hele efterhånden. Det skal så dog også siges at jeg nærmest af tvunget til at lære at bruge manuel da auto delen i 500D jo nærmest talt er til grin. Et kompakt kamera er faktisk lige ved at kunne gøre det bedre!