Hjælp til valg af HD til NAS

  • Hey alle,


    jeg har brug for en anbefaling til HD til en NAS (Synology 210+)


    Jeg skal benytte NAS'en som server til musik, film og billeder og tage back up via RAID 1.


    Jeg ahr derfor brug for 2 x hd på 2tb hver.


    Budgettet siger max 1000/hd.


    Hvad vil i anbefale mig - hastighed og støj er i fokus.


    Tak for jeres inputs på forhånd.


    Mvh
    Lasse


  • tak for Feedback .-.. jeg ser lige på disken.


    Med hensyn til Q-Nap TS239, så er den lgie 1k dyrere end Synology, så det er der ikke råd til - i denne omgang :)

  • se dette link :


    http://www.tweak.dk/forum/thre…=&hilightuser=8093&page=2




    herunder:


    Synology anbefaler jo lige frem wd green diske - http://www.synology.com/support/faq_show...id=130&lang=dan - dvs. WD15EADS-00R6B0 1.5 TB


    Jeg mener er http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=502996 - dvs. WD15EADS 1.5 TB


    Det eneste der volder problemer er at de sidste cifre -00R6B0 er umulig at bestille - og man skal vel være heldig at ramme dette?

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.



  • du skal lære og lave links. de 2 første links virker ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi


    du skal lære og lave links. de 2 første links virker ikke.


    Og du skal lære at klikke, det er kun link 2 der ikke virker :P


    Mon ikke han henviser til kompatibilitets-listen

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • ayu: så du siger altså at du for noget brugbart ud at link 1 ?...


    og til hvilken harddisk du skal vælge så vælg en 5400-5900RPM harddisk med32-64MB cache så har du en dejlig stille NAS server.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    http://getmore.dk/køb-wd-caviar-green-wd20ears-billig/intern-harddisk/wd20ears_111711_p.html
    husk at ved køb hos getmore er det fragt-frit dvs du kun kommer af med de der 877kr.


    Sry for offtopic, men jeg bliver nødt til at understrege at det egentligt er meget normalt, Getmore sender sandsynligvis direkte fra deres distributør.


    Udover at getmore generelt ikke har det bedste ry for at håndtere RMAs (hvilket jeg selv har mærket), så plejer deres prissammensætning at være sådan at deres pris for 1 enhed er måske god hvis man sammenligner en anden forhandler hvor de lægger portoen oveni.
    Men hvis man køber mere end 1 enhed af varen, så kan det blive billigere fordi "grundprisen" er lavere hos den anden forhandler og portoen forbliver det samme (eller betydningsløst mindre).


    eksempel:


    getmore:
    vare 300kr
    porto 0kr
    total(1 enhed) 300kr
    total(2 enheder) 600kr


    anden forretning:
    vare 280kr
    porto 30kr
    total(1 enhed) 310kr
    total(2 enheder) 590kr


    Det er naturligvis bare et eksempel, men det understreger forhåbentligt hvordan det kan se ud, vigtigste er naturligvis at holde øjnene åbne og bruge edbpriser.dk(evt. google) når man køber


    For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så syntes jeg OP også bør overveje Samsung EcoGreen diske, der kommer snart en ny udgave F4EG, men ellers kan den nuværende udgave F3EG findes her: LINK


    Med hensyn til NASen, så er der generelt to "store" mærker indenfor dette segment, QNAP og Synology, hvis OP ikke har det store behov kan det være at en Synology DS210j vil være nok, den er i hvert fald billig og kan nok til at dække det meste for en ikke for krævende hjemmebruger.


    Eventuelt kan OP prøve at se på hjemmesiden smallnetbuilder.com for nogle tests (som rent faktisk kan bruges til sammenligning mellem forskellige NAS'), de har også nogle rigtigt gode charts til at sammenligne performance.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jep - det var kompabilitetslisten - og kan godt lave links - men kopierede gamle links fra tidligere post - og tjekkede ikke om synology havde ændret siden - sorry - men godt at der er selvstændigt tænkende, der fixer link for mig og andre :-) - takker.

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.