Strømforsyning brandt af. skærm død

  • hej allesammen . igår aftes brandte min strømforsyning af også har jeg været ude og købe en ny 1000watts idag . men efter jeg har sat den i har jeg ikke haft noget signal til min skærm .
    og Ja jeg har skiftet skærmen ud med 2 andre og de gør det samme også har jeg prøvet at sætt et nyt grafikkort i men det hjælper lige fedt. så ville høre om der var nogn der kunne hjælpe . alle blæsere i computeren køre fint og det lydr ikke som om der er noget galt når jeg starter den op.



    På forhånd Tak hilsen René


    http://h10025.www1.hp.com/ewfr…k&lang=da&product=3988226
    har dog sat Gtx 480 i og en EPS-1000Watts Energon power supply i istedet for.

  • Har du husket at sætte ekstra strøm til grafikkortet hvis det kræver det?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Så altså hverken skærm eller grafikkort skift har hjulpet? Måske er det bundkort/cpu/ram der har taget skade? Kan du evt teste med en ven/kollega's RAM, eller din skærm og grafikkort i hans.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Grafikkorten fejler ikke noget . har 3x2gb ram i og har prøvet at tage alle sammen ud og sat 1 i og det har jeg med alle 3 og det hjalp ikke . prøver lig med nogle helt andre ram . ellers nogen idér?

  • Energon er ikke kendt for deres gode kvalitet, så det kunne være en ide at prøve med en anden PSU også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har du prøvet at resette din bios ?
    Så alle IRQ adresser bliver indlæst igen.


    Kunne osse være dine ram har taget skade, har du mulighed for at skifte dem ? og teste med nogle andre.


    Er du rigtig skide uheldig, så har dit bundkort taget skade da din PSU stod af og ristet en eller flere porte.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hey sam Tak for hjælpen men tror dsværre jeg r uheldig i den sag her for da PSU'en brandte af Kom der et gigantisk brag og masse lysglimt / gnister fra computeren .
    har prøvet med nogle andre ram og har taget det lille batteri ud af bundkortet hvis det er det du mener ?. men intt af det hjælper og som sagt har jeg prøvet md 2 andre skærme og 1 andet grafikkort .


    men nu når jeg så lige har din opmærksomhed kan du måske så hjælp mig med af finde et nyt bundkort til rimelige penge?.

  • Gigabytes bundkort går du ikke fejl af i x58 serien


    Alt efter budget, så vil jeg mene at du ikke går fejl af dette bundkort


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=490796


    Rigtig fin ydelse til relativ små penge og få så lige byttet en Energon ud igen, den PSU er ikke lavet til at skulle føde et highend system, det er noget rigtig skrammel og kan lige gå an til en kontor pc. Den bliver ustabil hurtigt og så sker det samme igen, du skal heller ikke kigge på en LC power, det er samme skrammel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • ja okay det vil jeg da lige tænke lidt over med ddet bundkort der , også havde jeg kigget lidt på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655546 som PSU eller ville det være dumt ?.





    Men syns godt nok det er dårlig service fra MM-visions side for da jeg købte mit GTX 480 hos dem sagde jg de skulle gi mig en strømforsygning med som kunne trække det også ga de mig en Energon 750watts også gir de mig en 1000watts i bytte for den der var brandt af fordi jeg brokkede mig som en a helved . også kommer mand hjem og høre det er en omgang omreklameret pis de gir mig (En gang til)


    Men mange tak for hjælpen sam
    / godt der i det mindste er nogen andre der gider hjælpe en ordenlig.


  • Den du har fundet der, ser faktisk rigtig fin ud, kunne godt ligne en Silverstone i forklædning med så kraftig en 12 volts linie, men du har slet ikke brug for så meget power overhovedet. Det er en kanon PSU.


    Her er et amatør review af den


    http://www.rwlabs.com/article.php?cat=&id=229&pagenumber=1


    Normalt når jeg kigger efter en ny PSU, så er en side som Johnnyguru guld værd, der bliver fårene skilt fra bukkene lynhurtigt og vi er nede og tale rene fakta, en side man skal huske på.


    http://www.jonnyguru.com/


    Sæt hele dit system ind her og sørg for at have 100-150 watt i overskud, så er du på den helt sikre side


    http://www.antec.outervision.com/


    Ellers kunne en Cougar osse sagtens trække dit system, den er stille og yder vanvittig stabil strøm selv under pres, jeg ved det da jeg selv har den


    http://www.shg.dk/Stroemforsyn…700W-MODULAR-2188303.html


    Den er lidt billigere og mindre men yder fantastisk på 12 volts linien, som er det, som det drejer sig om.
    Den trækker 60 amp og 650 watt på din 12 volts linie og 44 amp til deling mellem 3.3 og 5 volts linien, det er vist kun Enermax som kan slå den i deres guld serie, som koster en ½ arm og spidsen af en jetjager.


    http://www.cougar-world.com/cougar_cm.html#Specification


    Ellers går du ikke fejl i byen med en PSU fra: Antec, TT, Silverstone, OCZ, Hiper, Cosair, Cougar, Enermax og jeg kunne blive ved et stykke tid endnu.


    Ikke for at sige det, men et sted hvor færdig samlede systemer virkelig mangler focus er på PSU området og et af de få steder hvor de kan spare lidt penge, da folk normalt ikke tænker over det som det første, når man snakker en ny computer.


    Faktisk burde det være det allerførste sted man kigger er den ikke stabil så ryger hele maskinen, som du lige har været ude for, det er jo den som skal drive hele systemet, er den ikke stabil nok så render du ind i problemer og skidtet vil ikke som du vil, med frustration til følge.

    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • Det originale bundkort er så vidt jeg kan se ud fra de oplysninger du har givet i microatx formfaktor, så det Sam har linket kan desværre ikke bruges (det lader i øvrigt til at der ikke er nogen gigabyte x58bundkort i microatx).


    Med mindre at det kabinet fra HP også kan tage almindelige ATX bundkort, så er du begrænset til x58 bundkort i microatx.


    Jeg kan ikke lige linke til søgningen hos edbpriser, men der er 5 valgmuligheder.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet 3 gange, sidst af RTM ().

  • Det kabinet kan sagtens tage ATX bundkort, så det skulle ikke være noget problem at vælge et gigabyte bundkort :9xo


    Hvorvidt et bundkort er microatx, atx, itx osv. omhandler hvor stort selve bundkortet er.


    Microatx er som navnet antyder mindre end atx.


    EDIT: I øvrigt, så bør du teste dine RAM og gerne processoren(hvis det er muligt) i et andet bundkort inden du køber nyt bundkort, hvis nu alting er dødt kan det jo være at du skal revurdere hvad du vil gøre.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().


  • Test lige alle dele hver for sig, den skod PSU kan have taget hele systemet med i faldet, det har jeg prøvet og det er bare !"##"¤#"%!%¤%¤&%¤&¤%, men sådan er det ;), så har du lært på den hårde måde at PSU er en vigtig bestandel af din maskine, og gør det aldrig mere.


    Er du rigtig skideheldig, så har hverken dine harddisks eller dit GFX taget skade, men ram er meget følsomme overfor et utilsigtet boost i volt, så de kan meget nemt have taget skade samtidig med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • hej igen allesammen . så har jeg været ude og invistere i nyt bundkort og det var sku "Heldigvis" kun bundkortet der var skredet sammen med PSU'en . men efter jeg har fået installere det nye bundkort osv kan jeg ikke se min anden harddisk ikke i Denne computer. men jeg kan godt se den i BIOS og under diskhåndtering men kan ikke få lov at komme ind på den .

  • Hvad siger diskhåndteringen om partitioneringen af den disk?


    Det lyder godt at de andre ting virker, du bør dog alligevel foretage en test af dine RAM med memtest86, bare for at være på den sikre side (brænd en disk med det, boot op på den inden du går i seng, tjek om morgenen for fejl).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af danishpsycho
    I orden (System, aktiv, primær partition) det er hvad der står ud for den :)


    Hvis du ikke har noget på den som du vil beholde, så gå ind på start-computer-højreklik og formater, så skulle du gerne få adgang til den.


    Har du noget som du vil beholde, så se lige her om ikke du kan finde et program som kan hjælpe dig med det.


    http://www.hiren.info/pages/bootcd


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.