Første HDR billede. You like?

  • Okay billede, men jeg synes du har givet den en tand for meget. Man kan se halo's omkring samtlige ting.


    .. ellers en god start, må jeg spørge hvilket kamera det "de" er skudt med? :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Okay billede, men jeg synes du har givet den en tand for meget. Man kan se halo's omkring samtlige ting.


    .. ellers en god start, må jeg spørge hvilket kamera det "de" er skudt med? :9xo


    Det er meningen at det er overdrevet, prøv at søge på HDR på google, så kommer der nogle ligne billeder. Har også lavet et mere "realistisk" billede her:


    [Blocked Image: http://img638.imageshack.us/img638/6473/hdr2y.jpg]


    Det kamera er et 4 år gammelt olympus, kan ikke huske modellen da min far tog det med på ferie, men kommer hjem på søndag, der kan jeg se nærmere efter ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Malibux
    er der mulighed for at du kan sende mig linket til den video? ser cool ud


    Ja. Here you go.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Sej båd.! ;)


    Hvad er det helt præcis HDR billeder er? Kan godt se det er anderledes, men er det en effekt, eller er det noget kameraet kan?


    Det er stortset bare en effekt som alle kan opnå. Du skal bare tage 3-5 billeder med hver sin indstilling som vist her under, og så importere det i photoshop, og så følge en lille og informativ tutorial som den her.
    Det som der sker er at der bliver skabt ét billede ud af 3 eller 5, hvor i der er detaljer fra både (i dette tildfælde) solen og vindueskarmen.


    Forklaret med ord fra wikipedia: "High dynamic range imaging (forkortet HDR) er en fototeknik, hvor flere eksponeringer vha. bracketing blændes til ét foto. Formålet er at gengive de mange nuancer, som kun øjet formår at udskille."
    [Blocked Image: http://img130.imageshack.us/img130/8990/122pf.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    ..så er motivet jo lårt ;)

    Lårt!? Pjat!:) Det kan godt være at det er ud at mit vindue, men se lige den solnedgang :clap:
    Anyway, tja, det kunne da godt være bedre, tror at jeg vil tage sådan et billede af min søsters nye Audi A4 ved solnedgang på stranden. Det ville da se lidt bedre ud.