KØLER UDEN BLÆSER: Thermaltake Fanless103 W/ Heatpipe Cooling Tech CL-P0019

  • Hej I Forumet. Jeg har bestilt følgende ventilator løse socket 939 køler: Thermaltake Fanless103 W/ Heatpipe Cooling Tech C
    Og har kigget på:


    http://www.google.dk/imgres?im…p%3D20%26tbs%3Disch:1<br>


    Det er en udemærket arkitikel på engelsk, der beskriver installationen af køleren.


    I det nedenstående link til et billede vises at der er en lille og en stor kølergrill,
    Den store sidder tæt på udsugningen i strøm forsyningen
    Men jeg har ingen udsugning in min strømforyning der. Den sidder oppe på siden af strømforsyningen.
    Hvad gør jeg?
    Skal jeg vende den 180 grader så den store profil kommer nedad ?
    Men hvad så men den lille kølergrill? Bliver den ikke bare varmet op af den store, nu da varm luft stiger op ad?
    Hvad synes I? :)
    MVH.: tarj1974 a.k.a. Thomas :)

  • Tror det er en lille smule ligegyldigt, hvordan du vender den....


    Håber du ved der findes LANGT bedre kølere på markedet nu, denne er trods alt 6 år gammel.


    Hvis du gerne vil vide hvordan du skal vennde, så lav noget røg inde i kabinettet, evt med cigaret, tændstik eller lign, for at se hvordan røgen bevæger sig.


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Hvilket system skal det bruges til?


    Socket og CPU model


    Og skal den være passiv og hvad er max pris?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Det er en gammel Athlon 64 FX-60. Socket 939
    Den er yderst stabil, så den bruges som WWW-Debian-Linux Apache-PHP-MySQL server, hvilket ikke bliver en opgave der ikke belaster den hårdt overhovedet.
    Jeg har set, vha. burnin test, at den klarer 81 grader uden problemer.
    Ja det skal være en passiv køler, så jeg ikke får støj på hjernen.
    pris? Maks. en 400 kroner for en god passiv køler.


    tarj1974 a.k.a. Thomas

  • hejsa.


    har du ikke en anden blæser der suger luft ud af kabinettet? så kan du vende køleren derover (hvis den altså kan drejes 90 grader mod uret).


    Jeg har selv en scythe ninja 2 (der er også kommet en 3. udgave). Den kan sagtens køle min athlon 64 3400+ passivt. min cpu bruger gpdt nok kun 89 Watt, hvor din bruger 110 Watt. Jeg kører i øjeblikket med den store blæser på. så når temperaturen aldrig over 50 grader selvom om det er i et lille mikro-atx kabinet og blæseren kun får 5 volt. Man kan slet ikke høre den (man skal have kabinettet åbent og helt hen ved siden af. Den koster ca 300


    link


    Bare et forslag. som The Brain siger: der er mange muligheder.


    Hvis du skal have mere hjælp kan du lige forklare hvordan dit kabinet er opbygget.


    hilsen Lauge

  • Ja det ville gøre flowet bedre at fjerne den helt...


    Men håber stadig du har rimelig god cirkulation i kabinettet.


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Ja. Der er god cirkulation. Det er et maxi-tower-kabinet. Så der er nok ingen problemer :)
    Jeg har desuden et gammelt ATI.AMD.com RADEON X1950 grafikkort hvor der også er monteret en rigtig god passiv køler-profil på.
    plus 2 hdd'ere uden kølere + DVD-drev. Og motherboardet er et ASUS K7V Deluxe. Der er monteret 4GB RAM på maskinen. Og der er en 600 W PSU.
    Men jeg har 3 andre PC'ere også.


    tarj1974

  • som the brain skriver skal du nok fjerne blæseren hvis du ikke bruger den. MEN jeg synes du skal prøve at give den 5 volt og se hvor støjsvag den er. Den køler en del bedre med den, men hvis du bare vil have temperatur under de 81 grader du skrev om før tror jeg godt det kan lade sig gøre passivt.
    Du kan eventuelt sænke temperaturen yderligere ved at undervolte processoren. Der er en guide til det her: link .
    Jeg sænkede temperaturen ca 10 grader ved hjælp af den guide. uden at det giver problemer med ustabilitet. Det er dog vist meget individuelt, hvor meget temperaturen sænkes. Det vil også gavne din el-regning hvis du har den tændt konstant:-)


    Hilsen Lauge

  • Hej Igen.


    Min linux boks tillader at downclocke cpu'en fra 2.6 GHz til 1.2 GHz automatisk. derved må jeg vel også spare lidt strøm, da den når helt ned på 37 grader, med den standard køler jeg kører med nu. Den vil nok ikke stige til så meget mere når Ninja'en kommer på :)


    tarj1974

  • Nej men stadig du risikere stadig at den står med full load i 4 timer... så kan du ikke golde den via passiv

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Du har ret. så jeg bliver nødsaget til at bruge ventilatoren, måske med nedsat hastighed. I øjeblikket kører blæseren med styrke 15 ud af 16 og kan sættes ned til 11 ud af 16