Valg af AMD mobo?

  • Hej Tweakere


    Overvejer at skifte mit motherboard ud, og håbede på nogle af jer kunne fortælle mig hvilket et jeg skulle vælge?


    Sidder med en AM2 Athlon x2 6000+ 125W CPU, og 4GB XMS DDR2 RAM.


    Cpu er overclocket til 3,35 Ghz nu med 1,450V, men ville gerne længere op:-).


    Det skal være godt til OC, og understøtte crossfireX.


    Da det er en ældre CPU, kunne det være en af jer lå inde med et brugt board, hvis man ikke kan opstøve et nyt. ;-)


    Mvh


    Sweet_Dane

  • Har desværre ikke noget crossfire værk liggende. :/
    Hvilke(t) grafikkort er der da tale om?


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Well nu hvor du alligevel vil opgradere vat det så ikke på tide at hoppe på AM3 vognen? :)


    Selv med et bedre bundkort for du ikke meget mere ekstra hastighed ud af den athlon 6000+ det er lidt en død sild når vi snakker overclocking.

  • Mange tak for svar.


    Grafikkortet er et XFX HD4830, OC til 760Mhz/1130Mhz.


    Ville gerne ha et til i crossfireX, men det kræver et nyt MoBo.


    Ville gerne gå over til AM3, men det kræver jo Også nye RAM, MOBO og CPU. Det kunne jo godt gå hen at blive pebret ;-).
    Har lige lavet et pin-mod til 1.55V, for at se om den kan komme højere, men ellers er der jo nok ikke andre muligheder end ned i nm, AM3 og 4 kerner.


    Sweet_Dane

  • Altså, jeg sælger mit mobo, med RAM, CPU, CPU køler og hele gøjemøjet. Mit mobo understøtter så godt nok kun SLI, men hvis du alligevel skal opgradere kan vi også sagtens finde ud af noget med mit Grafikkort, eventuelt som en del af en pakkeløsning.


    Men, nu vil jeg ikke sidde her og OT'e ding tråd med at prøve at pushe ting på dig. ;)
    Du kan jo bare smide en PM hvis det har interesse.


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.


  • Det bliver mindst lige så pepret hvis du skal gå og opgradere små ting på et allerede forældet system.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=493710


    Hvis du vil opgradre så overvej dette. Nem og enkel bios at finde rundt i, overclocker godt også har det er godt layout.


    Men imo så havde jeg nu gået hele vejen og skiftet til AM3. Bundkort og cpu koster jo ingen penge og rammene kan man finde brugt.


    Edit:


    Prøv evt at kig her


    http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=291586