Kan jeg få en god og stabil router til max 500 kr?

  • senitys forslag virker fornuftigt til prisen, men jeg vil alligevel nævne at en dir-615 ikke nødvendigvis bare er en dir-615, afaik. er der 4 variationer af routere med det modelnummer som har vidt forskellige hardware (mange er dog regionsspecifikke, så måske 2 i Europa).


    Men dir-615 har de funktioner af en router i den prisklasse som man kunne ønske og dlinks firmwares plejer at være fornuftige (uden at være specielt gode eller specielt dårlige).


    Hvis du vælger en anden router, skal du for alt i verden undgå de såkaldte 150Mbps routere(såkaldt singlestream), som benytter ringere chips, uden at spare nok til at retfærdiggøre det i forhold til prisen på en billig 300Mbps router(som dir-615 er et glimrende eksempel på).


    Derudover vil jeg pointere at hardware i den prisklasse (under 500) ikke er beregnet til at leve alt for længe, kvaliteten er god nok men ikke noget godt, det gælder uanset hvilket mærke du køber.


    Som altid man får hvad man betaler for :9xo


    <\rant>

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().