It-Teknolog - Erfaringer / Råd

  • Puha det c-programmering ser svært ud, men det bliver nok lidt nemmere når man kommer rigtig igang.
    Kunne da lave små hjemmesider i notepad engang, så med lidt indsats og frustration skal jeg nok fange det - hehe !



    Tak for svarene, det er lækkert at høre at uddannelsen rent faktisk indeholder de elementer jeg interessere mig for :)


    Ang. opbygningen af elektronik - så er det vel små komponenter i forholder jer til ? Eller kan det også indeholde større installationer hvor man kommer over 24VDC ? ;)

  • Et lille side spørgsmål ;)


    Efter at ha' været rundt på nettet lidt kan jeg se at der findes c- programmering og c++programmering-
    Bør man lære begge dele eller kun koncentrere sig om det ene ? Måske endda springe direkte til c++ ?

  • Vi har lært c programmering.


    Man kan sagtens arbejde med noget over 24vdc, men hovedsageligt vil det være under da alt styring jo ligger derunder. Men vælger du i et projekt at styre en 400v motor skal du jo også arb derudfra og få det til at virke.


    Som sagt, lærer du de gratis videoer med c programmering, så er du godt med fra starten. Det er umiddelbart bare så du kan genkende hvad læreren prøver at lære dig, og nogle gange kan det være forvirrende hvis man først gang ser noget så "simpelt" som:


    if (x==b)
    {
    do_function();
    }

  • Jeg er begyndt på de online lektioner, fandt et sted hvor jeg kunne "låne" alle lektionerne ;)


    Skal igang med lektion 15, men synes ikke der har været mange øvelser endnu.. Håber de dukker op så man kan få afprøvet de variabler og konstanter :)