Dvd skiver?

  • Hej


    Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men jeg søger efter Verbatim 8.5gb DVD+R Dual Layer.
    Men kan kun finde Double Layer. Er det, det samme eller hvad?
    Hvis ikke ville det være dejligt hvis nogen kunne give mig et link til hvor man kan købe dem :)


    // Dash

  • Dual layer eller dubbelt layer burde være det samme....


    Det eneste jeg ville undersøge er om den ene mener der skrives på begge sider af skiven (altså så den skal vendes)

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Dual layer eller dubbelt layer burde være det samme....


    Det eneste jeg ville undersøge er om den ene mener der skrives på begge sider af skiven (altså så den skal vendes)


    Så vidt jeg har læst mig til nu her er.
    Dual-Layer = 2 Lag på den ENE side af DVD'en.
    Double Layer = 1 Lag på HVER side af DVD'en


    Dual-Layer er også bare meget dyerer.


    I kan bare lukke topic'en nu ;)

  • super du fandt ud af det..


    Det er lidt i har misforstået, alt skal ikke bare lukkes, kan være andre gerne vil skrive mere i samme tråd.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Det hedder mig bekendt double-sided når man kan flippe disc'en.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Dual Layer og Double layer (forkortet DL) er mig bekendt det samme, men er enig i at det er lidt af en jungle at finde rundt i.


    Alm. DVD'er, også kaldet DVD-5 har et enkelt lag på en side af disken og har ikke nogen markeringer ud over R/RW eller RAM bagefter


    Dual/Double layer eller DVD-9 har to datalag på én side af disken og har typisk forkortelsen DL før eller efter R/RW/RAM markeringen


    Double Sided DVD'er AKA. DVD-10 har to sider med ét lag, har set dem med markeringen DS, men desværre også DL, for det meste står der double-sided med mindre bogstaver på pakken.


    Double Sided med to lag på den ene side findes også og har samlet plads til ca. 12 GB data, leveres typisk i forbindelse med tyske computerblade fx. PC Action


    Til sidst er der Double-sided med to lag på begge sider AKA. DVD-18, de er svære at finde, men har (på den eneste pakke jeg har set) forkortelsen DS+DL efter R/RW/RAM markeringen.


    Hvis du holder dig til DL markeringen, så får du typisk DVD-9 diske, dog har double-sided diske plads til en lille smule mere, bagsiden er så bare at du skal vende disken. I princippet er en double-sided DVD bare to alm. DVD-5 skiver der er klistret sammen.


    Dual-layer skiver er noget mere udbredte, og burde være noget billigere end DS skiver afhængigt af hvor du kigger.


    Sidst, men ikke mindst, så gad jeg godt se kilde på hvor Dash har læst det med dual/double layer henne

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200