Kan ikke installer windows 7

• Hejsa.

Jeg har købt den fulde version af Windows 7 og den vil ikke installer.

Jeg har lige formateret min pc og installeret windows xp 32bit, men når jeg sætter W7 i og ber dem on at starte på CD, så "loader" den og det går fint indtil der kommer et billed. Der står den bare forevigt som om den er gået i kage. Det er ikke blue screen of dead.

Hvis jeg prøver at putter Cden i mens jeg er i XP, så får jeg den her besked

" installationsdisken er ikke kompatibel med denne vesion af windows. Du skal bruge den korrekte installationsdisk for at kunne opgradere. Se systemoplysninger for computeren for at få flere oplysninger. Du kan installere en ny udgave af Windows ved at genstarte computeren med installationsdisken og herefter vælge brugerdefineret (avanceret).

Mvh Daniel Schultz.

• Det er ikke en af de der Dell/andet OEM pre-bygget, maskiner vel? Kunne være en BIOS blokage, eller en partition som blokerer. Den slags er de rigtigt glade for.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |