Lille PSU..

  • Hej jeg søger en lille PSU til min nye slim pc.


    Når jeg siger lille mener jeg i størrelse, da den ikke må være særlig høj (5-6-7cm) eller stor i det hele taget. (gerne ala en shuttle psu, dvs. helst aflang)


    Dens power skulle kunne trække følgende:


    mATX ASUS Rampage II motherboard.
    Intel i7 930
    6GB DDR3 ram.
    Ati 5850
    intel sdd disk
    Western digital 500gb 2.5 harddisk.
    Slim dvd brænder.


    Og selvfølgelig noget køling.


    Hvad skal jeg gå efter, og hvor mange watt/volt skal jeg minimum bruge?


    *Hvis der er nogen der kender til noget super kompakt passiv køling eller ligende, må man meget gerne lige informere mig om det* tak

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Hvad skal jeg gå efter, og hvor mange watt/volt skal jeg minimum bruge?


    Du burde kunne klare dig med 350W - problemet er at de fleste 350W'er ikke kan levere strøm nok på de afgørende rails. Det bliver ikke let at finde en lille PSU der kan leve op til de krav :-(

  • Problemet med de shuttle strømforsyninger er bare at der ikke er ret mange stik på dem.


    Der er jo ikke ret mange blæsere i et shuttle kabinet så deres oftes kun nogle få sata stik samt et par molex stik og de nødvendige til bundkort og grafikkort.

  • Rasmus det er da ikk noget problem hvis man vil lave en slim PC der er jo alligevel ikke plads til vildt mange blæsere og ellers kan Staack nok godt lave en omformer fra 4pins molex til 3 pins blæsere.. ;)


    Men ja er PC 63 du skal have fat på og den er ikke specielt billig, men en ganske fræk lille sag, har selv en liggene til et projekt hvor PC skal kunne smides i en lækker alu attache taske og skræm i en lignende taske så alt man har med til Lan er 2 stillede kufferter.. =P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Rasmus det er da ikk noget problem hvis man vil lave en slim PC der er jo alligevel ikke plads til vildt mange blæsere og ellers kan Staack nok godt lave en omformer fra 4pins molex til 3 pins blæsere.. ;)


    Men ja er PC 63 du skal have fat på og den er ikke specielt billig, men en ganske fræk lille sag, har selv en liggene til et projekt hvor PC skal kunne smides i en lækker alu attache taske og skræm i en lignende taske så alt man har med til Lan er 2 stillede kufferter.. =P


    Ja det bliver sikkert ikke noget problem men der skal nu alligevel lidt køling til når man pytter en I7 cpu i et bette kabinet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Ja det bliver sikkert ikke noget problem men der skal nu alligevel lidt køling til når man pytter en I7 cpu i et bette kabinet :)


    Dette er korrekt, mit projekt bygger derfor også på en I5-750 ikke at den ikke også skal have køling.. =P hehe


    Men hvis man ikke skal OC ret meget er der jo ganske "lave" kølere på markedet så det er til at klare sig. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW