Computer vil ingenting

  • Jeg sidder her med en bærbar som hverken vil boote fra CD, windows eller noget som helst. Ikke engang safe mode.


    Den kommer til den skærm hvor jeg kan vælge safe mode, sidste fungerende indstillinger osv. Og ligemeget hvad jeg vælger, så kommer der blå skærm (BSOD) i så kort tid at jeg ikke kan nå at læse hvad der står, og så genstarter den. Og sådan kører den i loop.


    Det er en HP Pavillion DV2625eo.


    Hvad kan jeg gøre? Kan heller ikke køre recovery console.

  • Evt. prøve at gå ind i BIOS når den starter. Og her vælger du så ALT fra, som mulig boot. Hvis du er "heldig", så starter maskinen op og står med en skærm der siger at det ikke er muligt at boote.


    Nu kan du så prøve at slå én ting til ad gangen og se om du kan boote. Start med CD og se hvad den siger. Hvis det ikke dur, så prøv med et eksternt floppy drev til USB og en gammel win98 disk. :)


    Det var mit forslag til at komme i gang, da du ikke skriver hvordan du har konstateret at den ikke kan boote fra CD. Vil den slet ikke "se" CD'en eller "hænger" den under load af det der windows-install system?


    PS. Afprøv den CD du vil boote fra i en anden maskine, for at være sikker på at den rent faktisk virker og kan bruges til boot. :)

  • Kan du ikke fjerne alle BOOT muligheder i BIOS så den ikke kan "gå forbi"?


    Når du har gjort det, så prøv bagefter at få den til at boote fra CD. Det lader ikke til at du har helt styr på hvordan du får boot-processen stoppet. :D


    Jeg har også før haft problemer med at få en maskine til at boote og fundet ud af at jeg ikke havde indstillet det ordentlig i BIOS :roller:

  • Jeg har 15 års erfaring med computer, så jeg ved godt hvordan det foregår, tak :) Har prøvet alt. Den vil ikke boote ind i noget, hverken fejlsikret tilstand eller noget, og hvis jeg slår alting fra i boot options i bios, så vil den stadig ingenting. Stadig Windows Recovery skærm.

  • Fair. Så skal jeg ikke gøre mig klog kan jeg høre ;) Men synes stadig det er mærkeligt at du ikke kan få den til at stoppe før windows recovery skærmen... Der er den jo netop bootet fra harddisk af :roller: At den kun er kommet til recovery skærmen og ikke kan loade windows har jo sådan set ikke noget at gøre med om den er bootet eller ej. :$


    Men held og lykke med at få den i gang igen :cheers:


    EDIT: Hvis du har prøvet alt, så er der egentlig ikke nogen grund til at spørge her på forum. :crazyeyes: Gå ud og køb en anden computer, da den jo ikke kan fikses selv om du har prøvet alt. :D