Fotograf Uddannelse

• Jeg overvejer at begynde fotograf uddannelsen til januar(hvis jeg for en plads).

I den forbindelse vil jeg lige høre hvordan det foregår hvis man bor i herning, og hvad skal jeg vide inden jeg beslutter mig endeligt for at søge ind??

Håber jeg kan hente lidt hjælp her:)

God weekend og vind i sejlene...

• Du skal vide at det er MEGET MEGET MEGET MEGET MEGET svært.

Du kan nemt komme ind på skolen og få lov at gå det første halve år (grundforløb).

Derefter er det et krav at du finder en praktikplads. Der er ikke noget som heder skole praktik og hvis du ikke finder en plads så kommer du ikke længere.

En praktikplads som fotograf elev er ekstremt sværd at finde. Især hvis du vil et sted hen hvor du har bare en lille mulighed for at lære noget.

Men tag fat i skolen i Viborg og snak med dem de er flinke til at hjælpe.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg har tænkt på præcis det samme.

Men var os lige inde på UG.dk og sidste år var der kun 40 som kom ind på uddannelsen, så det er ikke nemt.

Og det er nok meget svært at finde en læreplads som WHAT så rigtigt skriver. Så jeg har valgt at tage en anden "medie" uddannelse, for så kan jeg altid bestemme mig senere om jeg vil give det et skud eller ej.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg har tænkt på præcis det samme.

Men var os lige inde på UG.dk og sidste år var der kun 40 som kom ind på uddannelsen, så det er ikke nemt.

Og det er nok meget svært at finde en læreplads som WHAT så rigtigt skriver. Så jeg har valgt at tage en anden "medie" uddannelse, for så kan jeg altid bestemme mig senere om jeg vil give det et skud eller ej.

Må jeg spørge om hvilken uddannelse du så har valgt? :D

• Tja, jeg har ikk besluttet mig endnu (bliver student på tirsdag) Men regner med Multimedie designer. Men ved ikk om det er hvad jeg forventer det er.

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Tja, jeg har ikk besluttet mig endnu (bliver student på tirsdag) Men regner med Multimedie designer. Men ved ikk om det er hvad jeg forventer det er.

Nåmen tillykke med hatten. :D
    Jeg gør selv efter mediegrafiker uddannelsen. :D

Sorry for :offtopic:

Oprindeligt indlæg af LeeFusZ

Nåmen tillykke med hatten. :D
    Jeg gør selv efter mediegrafiker uddannelsen. :D

Sorry for :offtopic:

Mange tak. Men det hedder en hue :razz:

Men nå tilbage til emnet. Hvis du vil ind på fotograf skole, så gå i gang med at snakke med nogle fotografer omkring læreplads. Det er den eneste måde at komme i gang på.

• Regner selv med at skulle ind på FTP uddannelsen i viborg på medieskolen, og der er det langt det bedste at have en praktikplads på forhånd - så er man aut. optaget på skolen.

Så jeg synes du skal skrive en god ansøgning, lave et fedt layout, og smide et par af dine bedste billeder med, og så sende det rundt til en masse fotografer du kunne tænke dig at være ved..