Computer går i sort

  • Jeg har et problem med computeren, når jeg spiller spil på den så fryser den og tær sig tosset.


    Eneste jeg kan gøre er at genstarte den så den starter op igen.
    De eneste spil jeg ikke har oplevet det på endnu er real time strategy spil.


    Jeg køre med windows 7, og har haft opdateret grafik driver.


    Problemet var der også da jeg kørte med vista.


    De ting jeg kan huske som er i computeren er følgende:


    CPU - AMD Phenom II X4 955 Black Edition.


    Grafikkort - Asus ati radeon HD 4870 1 GB.


    4 GB ram.


    Kan ikke huske bundkortet.

  • mmh, du kan evt prøve at opdatere BIOS.
    hvis det ikke virker kan det være at dine RAM kører forkerte hastighed, EVT. selv sætte hastighed i BIOS på dem. jeg har haft samme problem, dog på et noget andet setup. men jeg ved at nogle bundkort har svært ved at håndtere RAM der kører 1200 mhz eller mere.


    mvh.

  • Efter at have kigget min mail igennem, fandt jeg ordre bekræftelsen på de varer jeg har købt til min computer.


    HITACHI DESKSTAR 7K1000.B 1TB 7200RPM SATA/300 16MB
    GIGABYTE GA-MA78G-DS3H 780G SOCKET AM2+ ATX
    ASUS RADEON HD4870 DARK KNIGHT COOLER 1GB PCI-E DVI
    KINGSTON 4GB HYPERX (2X2GB) KIT - KHX8500AD2K2/4G
    AMD PHENOM II X4 940 BE 3.0GHZ 2MB SOCKET AM2+ BOX

  • kan se dine ram er pc8500 så det burte ikke være et problem.


    du kan evt. prøve at tage en RAM blok ud og teste. gør det med begge for at sikre dig det ikke er dem der er i stykker. jeg har oplevet ikke at kunne spille pga en defekt RAM blok.


    udover det kan det være grafikdrivere, directX drivere, måske en BIOS update.. prøv at opdatere dem, husk det skal være en ad gangen, Afinstaller en genstart installer den igen genstart. bare for at være på den sikre side.


    jeg har også kendskab til at enten BIOS kan være meget gammel, når den når ud til forbugeren, eller modificeret med en knap så god BIOS update.


    prøv følgende, hvis det virker er du fri for at teste øvrige dele, eller formatere (:

  • Den vil ikke opdatere bios, da den siger de ikke er kompatible med 64 bit system.



    Jeg har set ram står på 800 når jeg sætter den på 1066 vil den slet ikke starte computeren op. :/


    Har hentet en driver fra AMD, så alt blev opdateret til det nyeste, eneste som bare mangler er bios, som så ikke gider.

  • Hentede programmet som du linkede til, den havde en smart funktion som hed opdatere BIOS via gigabyte. Så den klarede det hele automatisk, nu kan computeren også identificere CPU som er monteret. Indtil videre er problemet blevet løst. Så mange tak for hjælpen.