Indlæg af holy-me

    Hvad står din scaling på? Der var en fejl under beta'en hvor den skulle stå på 42%, ved godt det ikke er tilfældet nu. Men du kunne evt. prøve at sætte den på 80% for at se om det kunne hjælpe på din FPS, så du undgår de drops?

    Kan du ikke smide op hvilket bundkort og CPU du har? Evt. også det tidligere bundkort?


    Virker underligt det ikke understøtter Windows 10?

    Spil 4k kræver også du har et grafikkort der kan trække det uden problemer. Da jeg lige pt. kun har et 1070, er det ikke spil den får over 60 FPS.


    I7 er intel's "Største" CPU, de har jo så en masse modeller inden for den. Men der er intet over den, hvad angår I3, er der en video her. Hvor han spiller Fallout 4, så har du en ide hvad den kan levere. Det er dog GTX 960 han spiller med, vil som sagt anbefale du kommer op i 10 serien som minimum.


    I3 6100, er bare en god starter CPU, hvis du vil spare nogle penge men har planer om at opgradere til I5 eller I7 fra Skylake eller evt Kabylake når de kommer.


    Spil idag, fylder hurtigt 40-80 GB, specielt hvis der bliver installeret mods osv efterfølgende. Så er 250GB hurtigt fyldt op.

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2016/review/2757/large_front.png]


    GIGABYTE har meldt sig på banen med et superfedt GTX 1070 grafikkort, som vi er så heldige at have fået lov til at teste her på redaktionen. Vi byder jer og GeForce GTX 1070 Extreme Gaming velkommen her på redaktionen, og så springer vi direkte ud i dagens review.


    http://www.tweak.dk/review/GIG…70-Xtreme-Gaming/2757/1/1
    Læs TEST: GIGABYTE GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming

    Selvfølgelig skal man også vurdere de spil, man spiller :). Men det giver ingen mening at købe en I7 med det samme hvis pengene ikke er til det. Så hellere nøjes med en I3, og opgrader så snart det er muligt. Det er et nemt sted at få noget brugbart og ikke være tvunget til at skulle skifte det hele, bare fordi man ville spare første gang, ved at købe brugt. For alligevel at skulle opgradere til nyeste senere.

    Hvis du vil samle over tid, så for Gud skyld vælge den rigtige CPU fra start. Hvis du tager de ældre generationer skal du skifte det hele, når du opgradere. Du kan evt. Tage en I3 generation 6, hvis du vil spare penge også senere opgradere til I5 kabylake når de kommer. Hvad angår chipsæt er Z170 den der er bedst også den der er nemmest at overclocke.


    Er du sikker på 250 GB er nok?


    Jeg startede med 500, og måtte hurtigt tilføje 1 TB, da de 500 hurtigt bliver brugt. Og gider ikke skulle slette ting hele tiden, for at have plads til andet. Nu står jeg for og teste skærme, og fortryder inderligt jeg købte en 1080p skærm i sin tid. Min plan er at opgradere til 4K, i en nær fremtid. Kommer dog nok til at køre 1440p opløsning, når jeg spiller.


    Men hvad angår CPU, bundkort og ram. Så hold dig til lga 1151, du får DDR4, bedre chipsæt. Og hvis fi vilopgrafere CPU, skal du ikke til at skifte det hele. Så hellere start med en I3, som fint kan give dig god oplevelse i spil.

    Det der giver mening med bundkort med socket LGA 1151, er lige nu Skylake, bruger denne socket. Intels næste generation Kaby Lake, kommer også til at bruge samme socket. Så på den måde er du fremtidssikret. Man ved dog aldrig med Intel, om de finder på at lave en ny socket, til generationen efter der.


    Så det kommer lidt an på hvad dit budget er til det, hvis du har pengene ville jeg anbefale du tager et 1151 bundkort med z170 chipset, også i5 6600k, det kan godt være du ikke skal overclocke den, men du har muligheden, og det er nemmere at afsætte, når du engang vil købe nyt.


    Ydermere hvad angår grafikkort, kommer lidt an på hvilken skærm du køber. Hvis det er 1080p, kan et GTX 1060 sagtens klare opgaven. Hvis du vil op i en højere opløsning, så skal du op i GTX 1070. Hvad angår mærker, så hold dig til MSI eller Asus. Det er en sikker vinder, og du ved hvad du får.


    Evt. holder vi konkurrence her på Tweak, hvor du kan vinde et GTX 1060. Det er gratis at deltage, og det værste der kan ske, er du ikke vinder, og alligevel skal ud og købe grafikkort.


    Du skal være velkommen til at skrive til mig her, eller på facebook, så kan jeg sagtens hjælpe dig.

    Jeg har købt en mm vision bærbar for noget tid siden, og har undret mig fra starten af, det virker ikke som om den bruger det GTX 675m som sidder i det, men vælger i stedet at bruge onboard, Blandt andet igennem den windows experience index får den kun en score på 5.9, i CPU-z står der kun intel 4000 samt på nettet når man bruger de can you run it programmer. Igen viser den kun intel 4000.


    Så vil meget gerne høre om det er en fejl på computeren eller om man skal ind og indstille noget for at den kun bruger Geforce kortet istedet.


    Jeg har også oplevet jeg ikke kunne spiller MOH warfighter pga den laver en skærm fejl.

    Jeg har nogle små ting liggende som jeg ikke rigtig får brugt.


    Der er tale om 1 stk 120 GB Vertex 3 Series ny pris 1.894,00 DKK omkring 1 år gammelt, har kun været brugt 1 halvt år, da jeg solgte min stationær. Meningen var jeg skulle have den i bærbaren men fik aldrig gjort noget ved det.



    Garmin GPS oregon 450 med topografisk kort. Også omkring 1 år gammel, GPS kostede 2499 og topografisk kort 1500.



    Jeg har ikke fastsat nogen pris på tingene men gider ingen skambud på tingene. Sælger til den rette pris.

    Da jeg ikke har så meget tid til at game, og har en bærbar til de få spil jeg spiller.


    Vælger jeg at sælge min stationær.


    Da jeg ikke gider at brænde inde med nogle ting sælger jeg kun samlet, eller hvis folk slår sig sammen og køber de forskellige ting.
    Den står i Hillerød, afhentning foretrækkes.


    Der er tale om følgende dele:



    COOLER MASTER AMMO MIDITOWER BLACK
    INTEL i7 875k
    Samsung DVD brænder x2
    XFX RADEON HD6870 1GB
    HITACHI DESKSTAR 7K1000.B 1TB
    Corsair Dominator XMS3 DDR3 8GB
    MAXIMUS III EXTREME
    corsair h50
    Yderligere er der også monteret en 250 gb harddisk. Kan dog ikke huske mærke lige pt.
    Der medfølger windows 7 professionel.


    Billed kommer senere.


    HBO: 6000,- +pp

    Jo den medion, ser interessant ud, men jeg har altid set medion som ALDI discountvare.


    Men både medion og msi er blevet bedre med deres kvalitet?