Zotac IONITX-F-E mini ITX med NVIDIA ION

• Zotac International Limited blev etableret I 2006 med den mission, at de ville levere NVIDIA grafikløsninger i superb kvalitet. De er desuden medlem af PC Partner Ltd. med hovedkvarter i Hong Kong, fabrikker i hovedlandet Kina og har regionale salgskontorer i Europa, Asien og Nordamerika. Zotac levere både bundkort og grafikkort fra NVIDIA, men i dag skal vi se på en blanding, nemlig deres ION Atom bundkort. Modellen vi skal se på hedder IONITX-F-E.

http://www.tweak.dk/review/Zot…X_med_NVIDIA_ION/1131/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2010/review/1131/tweak_dk_zotac_ionitx-f-e_2.jpg]

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    er jeg den eneste som mangler en test af hvordan den vil performe med et externt GFX noget ala HD5770 el. andet?

Jeg kan godt følge din mangel. Men du skal huske og tænke på, at det ikke er det onboarde grafikkort som begrænser kortet, det er den Atom CPU som er indbygget. Derfor vil du ikke kunne mærke nogen forskel. ION-chipsættet er langt stærkere end hvad Atom CPU'en kan følge med til.

Du kan sagtens bruge et godt grafikkort i den PCIe port. Men jeg ser denne port, som en mulighed for at kunne bruge TV-tuner, lydkort eller SATA-controller.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king

Jeg kan godt følge din mangel. Men du skal huske og tænke på, at det ikke er det onboarde grafikkort som begrænser kortet, det er den Atom CPU som er indbygget. Derfor vil du ikke kunne mærke nogen forskel. ION-chipsættet er langt stærkere end hvad Atom CPU'en kan følge med til.

Du kan sagtens bruge et godt grafikkort i den PCIe port. Men jeg ser denne port, som en mulighed for at kunne bruge TV-tuner, lydkort eller SATA-controller.

ved jeg godt, men synes alle de tests jeg ser om et I-On board med PCI-E x16 blir den aldrig testet med gfx el. noget, så det mangler jeg lidt :O