Så er der endelig kommet en 128MB 9800XT bios så alle med R9800Pro 128 kan modde deres grafikkort til XT nu.

R9800xt 128mb Bios Ude
-
-
Nice da
Men er i tvivl vilken jeg skal dl'e af dem til mit kort da der er 3 forskellige :] -
hvordan foregår sådan noget i praksis, giver det noget særligt resultat og er det risikabelt??
-
Originally posted by Imp4ct
hvordan foregår sådan noget i praksis, giver det noget særligt resultat og er det risikabelt??Prøv at læs i den tråd jeg har linket til, nogen har fået et pænt boost i 3DMark.
-
Er der ikke noget med at det øger forskellige spændinger på kortet også?
-
Originally posted by Try-this
Er der ikke noget med at det øger forskellige spændinger på kortet også?Jo og derfor giver chance for bedre oc resultat.
-
det lyder som noget der slider mere på kortet??
Hvordan fungerer det egentlig i teorien?? Den nye bios bilder koret ind at det er et XT, men det er jo et fedt når hardware-delen er pro-model? -
Så jeg kan altså godt gå ud og købe et Sapphire 9800 Pro (128MB) og så uden videre softmodde det til et 9800XT?
-
tror du får bedre ydelse ved et XT. Desuden er de fleste XT'er jo også udstyret med dobbelt så meget ram!
-
Originally posted by Imp4ct
tror du får bedre ydelse ved et XT. Desuden er de fleste XT'er jo også udstyret med dobbelt så meget ram!Rammene er jo egentlig ligegyldige, der er ikke mange spil der kan udnytte de 256MB fremfor de 128MB endnu.
Og så er det jo lige det at et XT koster fra 1.5k (og opefter) mere end Pro-modellen, derfor er det nødt til at være et Pro kort hvis det skal være noget.
-
jeg har lige lavet moddet, og det har givet mit et pænt boost både i 3mark01 og 03. Der kommer dog grafikkfejl i 3dmark03 i test 2 og 3.
-
Jo, det lyder nice Soltani.
Har du noget i mod at lave en Dansk flash guide ?
med de ting inkluderet som du brugte. vi har samme gfx begge to. Men jeg har hørt du har "Vantec Iceberq 4 VGA Blue LED" Og til den høre der 4stk passiv ramblock med. Skal man så ud og købe 2stk a iceberg for at få 8stk ? altså dække bagsiden inc.
Og hvad er temperaturen på dit gfx samt db,
Mit ligger 50idle og 60load. 20db -
Originally posted by Crashzone
Jo, det lyder nice Soltani.
Har du noget i mod at lave en Dansk flash guide ?
med de ting inkluderet som du brugte. vi har samme gfx begge to. Men jeg har hørt du har "Vantec Iceberq 4 VGA Blue LED" Og til den høre der 4stk passiv ramblock med. Skal man så ud og købe 2stk a iceberg for at få 8stk ? altså dække bagsiden inc.
Og hvad er temperaturen på dit gfx samt db,
Mit ligger 50idle og 60load. 20dbDe passive RAM kølere er købt hver for sig! men du kan sagtens brug den køler du selv har, behøver ikke have den samme som mig.
-
Hvilken bios brugte du, jeg har lavet en post om det samme, men måske kan du lige skrive lidt til min post eller poste her.. Jeg har ikke samme kort, men der er nogen der skriver at der er forskel på de bios filer der er linket til... nogle der ikke giver "fejl" hvis du clocker lidt ned??? Jeg vil også gerne vide lidt om flash generelt og mest af alt hvordan det er med mit gfx, samt hvilket bios jeg evt skal tage...
-
For dem der vil prøve Biosen.
HUSK: Dit kort skal kunne køre 412/365
1) Lav en ms DOS startsdiskette
2) Download Flashrom programmet kan hentes her
3) Hent en Bios til dit kort her brugte selv "PowerColor 128MB "XT" E-Die BIOS"
4) Kopier alle flashrom filerne til diskette, samt biosen (jeg omdøbede bios til kun xt)
5) Boot up fra floppy i dos
6) Skriv "flashrom -s 0 original.bin" for at lave en kopi af original Bios
7) vent til den er færdig,
8 ) skriv "flashrom -p 0 xt.bin" det skulle så flashe
9) Så rebootes der og så er man færdig og så skulle man gerne have et XT kort.[Blocked Image: http://tweak.dk/uploads/xt.jpg]
Held og lykke og HUSK det er på eget ansvar
-
NIce guide, men kan man ikke clocke lidt ned hvis det er? Selvom man clocker lidt ned, så skulle det gerne give en del boost i 3dmark og i spil, right?
Dejligt du tager dig tid til dette !!!
-
Originally posted by Night_Hawk
NIce guide, men kan man ikke clocke lidt ned hvis det er? Selvom man clocker lidt ned, så skulle det gerne give en del boost i 3dmark og i spil, right?Dejligt du tager dig tid til dette !!!
Du kan vel godt clocke ned så skal du bare bruge det et Bios edit program, hvis du vil have den på lavere clocks fra standard. Det angående boost ved jeg ikke noget om, hvis du læser alle de replyes der har været på de forskellige sider, har alle ikke oplevet boost!
-
Originally posted by Night_Hawk
NIce guide, men kan man ikke clocke lidt ned hvis det er? Selvom man clocker lidt ned, så skulle det gerne give en del boost i 3dmark og i spil, right?Dejligt du tager dig tid til dette !!!
Nej, men modder jo for at få højere clocks og spændinger... Spændinger giver dig ikke mere i 3Dmark
9800XT og 9800 Pro er samme kerne, derfor kan moddet lade sig gøre...
-
Jeg er den heldige ejer af et FIC Radeon 9800 Pro der dejligt nok godt kan klare 412/365 Uden artifacts i 3DMark03, jeg valgte at køre testen i 1280x1024 6xAA og 16xAF for virkelig at presse kortet ved OC, men INGEN fejl overhovedet!! Så jeg skal i gang med at flashe!! Men lige et par hurtige spørgsmål!
Bliver Overdrive funktionen tilgængelig?
Når man fjerner FIC klistermærket fra køleren står der ATI, betyder det at det er Made by ATI???
Jeg har fundet en BIOS til 9800XT 128Mb Samsung chips (som jeg kan se der er på mit kort) Den har jeg været inde og redigere i med RadEdit, hvad skal man stille refresh rate til ved de forskellige opløsninger, bare de 60 hz den står på???
-
Originally posted by Soltani
For dem der vil prøve Biosen.HUSK: Dit kort skal kunne køre 412/365
1) Lav en ms DOS startsdiskette
2) Download Flashrom programmet kan hentes her
3) Hent en Bios til dit kort her brugte selv "PowerColor 128MB "XT" E-Die BIOS"
4) Kopier alle flashrom filerne til diskette, samt biosen (jeg omdøbede bios til kun xt)
5) Boot up fra floppy i dos
6) Skriv "flashrom -s 0 original.bin" for at lave en kopi af original Bios
7) vent til den er færdig,
8 ) skriv "flashrom -p 0 xt.bin" det skulle så flashe
9) Så rebootes der og så er man færdig og så skulle man gerne have et XT kort.[Blocked Image: http://tweak.dk/uploads/xt.jpg]
Held og lykke og HUSK det er på eget ansvar
Mit kort kunne godt køre ved 412/365 og lavede som beskrevet oven over ikke nogen fejl, men det gør den med XT Bios!! Hvordan kan det være??