Streger i nogle spil.. hjælp!

  • Hej alle sammen! :)


    Jeg har et mindre problem med mit nye ATI 5870 gfx.
    Eller jeg tror i hvert fald det er det.


    Problem:
    I diverse spil laver den "sjove" streger.
    link: Billede


    Men der er som sagt kun i nogle spil.
    Spil hvor den laver streger:
    Napoleon: Total War
    Empire: Total War
    Borderlands
    Settlers 7


    Men disse spil køre fint:
    Assassin's Creed 2
    Just Cause 2
    Dragon Age
    Mount & Blade


    De spil der ikke funger, ender som regel også med at lave Blå skærm efter noget tid..


    Jeg har kørt Memtest86, slettet driver(fuldstændigt) og geninstalleret, kørt prime95 og sidst men ikke mindst 3DMark.. Alt funger fint..


    Jeg har forsøgt mig lidt med forskellige over- og underclocks af båede system og gfx. Men intet ser ud til at gøre nogen forskel.
    Jeg har også prøvet en del forskellige drivere, og de gør ingen forskel desværre..



    Det ville være rigtig rart hvis nogen havde nogle forslag til noget jeg kunne prøve :)
    Jeg køre forresten Windows 7..

  • Nu har du husket at hente alle patches til de spil som driller, ikke ?


    Ved at læse release notes for catalyst 10.4, kunne jeg se at der stadigvæk er et problem med empire:totalwar, som mangler at blive løst, står næsten aller nederst.


    Kører du med alt eye candy slået til, så prøv lige at deaktivere MSAA jfr. release notes i de spil hvor billedet får de streger.
    Bliver det løst ved det, kan du jo oprette en profil i catalyst controlcenter som tager højde for det i netop de spil indtil ATI får det løst i en fremtidig driver release.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • total war bliver updateret automatisk via steam.. Så alt burde være opdateret. og det gør ingen forskel om jeg har MSAA slået til eller fra.


    Men jeg vil lige rette mig selv i at det ikke er blå skærm jeg får. Det er en masse aflange bjælker, der for det meste er grønne, men også flyder over i andre farver. Det er meget weird..

  • Min kærestes gamle PC havde samme problem - dog i alle spil. Det viste sig til sidst at være en fejl opstået et sted på selve kortet. Da vi skiftede grafikkortet ud, så kørte den helt normalt. Sjovt gjorde alle de lange streger ikke spillene langsommere eller noget. Det var bare p*sse irriterende, når hun spillede Sims 2 :boxed:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |