ZyXEL P2602 nat-type: strict

  • Hej, jeg ville gerne spille MW2 på PC men selv om jeg har slået uPnP til og forwarded alle de ports der stod på http://www.portforward.com at man skulle forbliver min NAT type 'Strict'.


    Forwardede ports og uPNP settings:
    [Blocked Image: http://www.roflsaurus.com/users/blade/ports%20&%20upnp.png]

    Quote

    Modern Warfare 2 requires you to forward the 1500,3005,3101,27000-27050,28960 ports.


    Mit statiske ip: 10.0.0.3

  • Det ser ud til du har forwarded portene til den forkerte IP..
    Du skal jo forwarde dem til den makine du vil spille det på.


    Hvis din PC's ip er 10.0.0.3 er det den ip du skal forwarde dem til.

  • Hop over til din PC, start CMD (skriv det i søgefeltet i bunden af start menuen i Vista/Win7, ellers vælg "Kør" og skriv det dér) - Skriv så ipconfig i dos vinduet - så har du den IP der skal skrives i routeren.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har du prøvet at sætte hak ved "allow users to make configuration changes through upnp"


    Prøv i øvrigt at genstarte routeren, ved at tage strømmen fra den vente lidt tid og sætte strømmen til igen?


    Jeg vil i øvrigt anbefale dig at prøve en ting ad gangen og sørge for at routerens firmware er opdateret til den nyeste tilgængeligt fra din ISP(antager at det er Telenor, pga IP rangen).


    Start med at aktivere UPNP med hak i begge boxes.


    Genstart


    Test


    Hvis det ikke virker, så lav portforwardingen, til den IP som din pc har fået tildelt.


    Bemærk i øvrigt at der ingen mening er med at forwarde til routerens egen interne IP, så den regel der hedder MW2 XBL gør ingenting ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • At sætte hak i begge uPNP felter: Ingen effekt.
    At opdatere firmware: Hvis det virkede da de lavede tingen hvorfor skulle det så ikke nu?
    Portforwarding har jeg prøvet til både mit eget (10.0.0.3) og routerens (10.0.0.1). Lige meget hvilke settings jeg piller ved bliver min NAT ved med at være Strict på pc og Moderat på xbox.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AZUMIKKEL
    Er der virkelig intet mere jeg kan gøre?
    Er det routeren der er noget galt med? Kan det betale sig at bede om en ny?


    hvis du har Telenor el. Fullrate el. noget i den dur så ring og snak med dem om prøvet og så sige du kan ik tage da det ik hjælper en dyt at din NAT er Stricted når du vil game Call of Duty: Modern Warfare 2 og så se om de kan løse problemet og kan de ik det så ender det jo nok bare med de anbefalder dig at få en ny router ^^