Napoleon Total War perfomance porblem

• Hej.

Min pc
    Windows Xp
    Ati Hd5780
    4gb ram
    Intel I7 2.6ghz
    X-fi lydkort

Mit problem: Når der bliver skudt med kanoner falder min FPS til 1 og gør spillet uspilleligt, hvad skal jeg gøre?

(jeg har prøvet catalyst version 10.2 10.3 10.4)

Jeg købte Napoleon total war på release. Jeg fandt hurtigt ud af der var en problem med kanonerne i spillet. Når kanonkuglerne slår ned, falder min FPS til 1 og gør spillet uspilleligt.
    På tidspunktet var der ingen hjælp at hente nogle steder, så jeg lod det ligge og håbede på der ville komme patch der ville ordne problemet.

Nu har jeg taget spillet frem igen og vil efterhånden rigtig gerne spille det. Der var kommet patch men ingen forbedringer på performance delen.

Jeg syntes efterhånden jeg har søgt nettet tomt for løsninger og jeg har ikke kunne finde noget der hjalp.

Jeg lavede en tråd om det på det officielle techsupport forum, men ingen hjælp at få.
    Jeg har lavet tråde om det på andre total war forum og ingen løsning.

Så nu er tweak min sidste chance ser det ud til. Så jeg håber på nogen af jer kender til en løsning på problemet.

Det skal siges, det tidligere Empire Total war spil har jeg ingen problemer med at køre.

• Jeg har Windows 32bit.
    Igen det skal siges det her Empire total war som basicly er 99% det samme spil køre fejlfrit.

Jeg talte med en tech moderator på deres officelle forum. Og han sage,
    "Det kan vi ikke hjælpe med"

• Du er ihvertfald ikke den eneste med dét problem. Se bare på det "rigtige" "insert era here" Total War forum. http://shoguntotalwar.yuku.com…15/t/Cannon-FPS-drop.html

Har du prøvet den løsning der nævnes med at fjerne HDMI lydkortsdriveren? :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Edit: Ahh ja det der forum post på det "rigtige" forum det er mit(LionElJonson) post : )

Har nemlig talt med en Techmoderator om det med de der ATI lyd drivere. Jeg har godt set der var noget HDMI sound halløj når man installerede. Jeg har altid valgt custom installtion og så fravalgt de der drivers.

Jeg har så kigget efter dem hvis de nu aligevel var installeret, men kan ikke finde dem nogle steder.

Og også fornylig ville prøve at installere de der HDMI sound drivers man kan ikke finde dem nogle steder.

Så har prøvet at køre en ATI uninstall. Fjernet alt i registeringen der har med ATI at gøre og prøvet at installere drivere igen, men de der sound drivers kommer ikke frem.

Men det er bare absurd at de der sound drivere skulle ¨slå spillet ihjel lige når kanonkuglerne slår ned.

Empire total war som er så godt som identisk med Napoleon total war har jeg ingen problemer med.

Hvis jeg endelig skulle slå der der lyd drivere fra, hvor ville jeg så gøre det, for som sagt har jeg aldrig set dem nogle steder.

• Check lige dit Lyd, kontrolpanel og se om der er noget ala. ATI DP Output eller noget dér.

Kan se jeg selv har den installeret på trods af at jeg frabedte det i installen. Den kan fjernes via Enhedshåndteringen under lydenheder.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

• Har du prøvet at skrue ned/op for Shaders og Effects indstillingerne? Kunne måske fikse/formindske problemet til en spilbar grad. :rolleyes:

Cyberduck

• Når alt køre på laveste setting så køre spillet godt, MEN, når de kannon kugler slår ned bliver spillet gasset og ryger ned omkring 1fps.

Edit: Undskyld, der ser ud til at være et problem med den Pre defineret low setting jeg satte den til, den satte ikke alt ned åbenbart.

Jeg prøvede at sætte alt så langt ned som muligt manuelt, og det gav et godt resultat, ingen problemer med kanonerne så det ud til. Så er igang med at teste alle effekterne igennem for at finde skurken.

Edit 2:

Okay nu ser det ud til jeg fandt "problemet"
    Under Options - Graphics - Grass. Grass satte jeg til off, det fjernede det det store frame rate fald når kanonerne skød.
    Men dette underminere dog noget dem der har købt sig en gamer maskine.

Men nu fik jeg endelig spillet så meget at jeg fik set et af spillets nye features som volder mig problemer.

Fx. Min general blev beskudt, og straks kommer en video vindu op hvor jeg ser min general blive beskudt og en stemme fortæller mig at min general bliver beskudt. Dette fik igen min frame rate til at falde til det uspillelige, og dette vindu holder sig kørende i et god stykke tid, og ikke særlig optimale omstændigheder til at få beordret sin general eller hvad det nu kan være væk.

Nu blev kanon problemet delvist ordnet og et nyt og lige så skidt problem er opstået

Edit 3:

Jeg fandt noget i options så man kan slå de her video vinduer fra, men det hjalp ikke. Når fx ens general bliver angrebet kommer der en stemme frem og fortæller en at ens gerneral bliver angrebet. Når denne stemme kommer falder ens frame rate voldsomt meget i et godt stykker tid.

Så spillet er stadigvæk rimlig uspilleligt og ser tamt ud uden gras : )