nyt objektiv ?!

  • Ja jeg er for et stykke tid siden blevet den heldige ejer af et Canon eos 1000D, med det normale objektiv fra 18-55 IS mm.


    Det er nu sådan at jeg godt kunne tænke mig et længere fra 55/70 til 200/300, men da jeg har ingen anelse om hvilket jeg skal have og hvor det skal købes, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig ?


    for det første, så vil jeg gerne have det forhåldsvis "billigt" så om det er uden IS, led it bee, og måske også brugt ?



    MVH.


    Morten

  • Du får ikke noget ordentligt i den pris.. Spar dine penge, og spar op til et evt 24-70 fra sigma eller 28-75 fra tamron..


    et brugt sigma kan du måske finde til 2000 hvis du er heldig..

  • der findes nogle ganske udemærkede objektiver fra tamron der går fra 18-200 hvis du ikke skla ud i det helt vilde. de kan som regel får til omkring 1500 kr fra ny...

  • Som origin sagde spar dine penge, disse tamron objektiver til 1500kr er ringere end det standard objektiv du har fået med fra starten.....


    Endvidere er 18-200 slet ikke at fortrække hvis man gerne vil have gode billeder, men fint nok hvis man vil have middelmodige billeder ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM