Nyt objektiv til lav dybdeskarphed

• Hey Tweak

Jeg har et Canon 500D lige pt med std. objektivet på 18 - 55 mm og også et andet objektiv, dog også fra canon, fra 55 - 250 mm..

Jeg søger nu et objektiv, der har en lavere blænde og gerne med zoom, men ved det er dyrt. For jeg vil gerne have et med en blænde som er nede omkring de F1.8 og endda gerne lavere hvis det er muligt. Tror dog ikke det er muligt at få et med så lav blænde overhovedet, som også har zoom, og slet ikke til den prisklasse jeg tænker i.

Spøgrsmålet går så på, om i kender til nogle gode objektiver med lav blænde til en attraktiv pris, som selvfølgelig passer på sådan et Canon 500D ? :) Omkring en F1.8 og måske 30mm fast zoom ?

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• lige for at slå en ting fast!

Zoom = en variable brændevidde, altså en der går fra fx 18 til 55mm DET er zoom.

Et fast brændvidde objektiv kan ikke zoom da den ikke kan variere i brændevidden.

Når det sagt så kan du ikke få "zoom" objektiver der går under blænde 2,0 og ikke under 2,8 hvis du skal kunne betale dig fra det.

Fast brændevidde objektiver kan fåes ned til blænde 1,4 til rimelig penge. fx 50mm 1,4 til små 3100,- eller 50mm 1,8 til små 1000,-

Mit tanke gik dog på hvad skal du bruge den lille dybdeskarphed til? fordi det er sådan at jo længere brændvidde du har jo mindre dybdeskarphed får du.

Ingen af de priser jeg nævner er net priser.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• denne side kan du se mulighederne og prisniveau på objektiver omkring dine krav. Kig under "AF Objektive" og så Canon og Sigma.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Igen, med din viden om det så gå dog til en proffessionel i stedet og få lidt hjælp og betal det ekstra det koster ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• Synes bare billeder med lav dybdeskarphed ser godt ud :) Også ville sådan et objektiv på 1.8 jo også kunne lukke en del mere lys ind, og mangler lidt et objektiv der kan tage bileder i mørke omgivelser :)

Og til jer andre, tak for hjælpen ! Jeg kigger på jeres links :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Rettet en gang, sidst af FonZi ().

• Hej jK^,

Kig på Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM (http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/) - et superlækkert objektiv, der er virkelig lysstærkt, lav dybdeskaphed i de store blænder og smuk bokeh - har selv lige købt det og er ovenud tilfreds.

Mit valg stod mellem ovenstående og canons 50mm F1.2 L, der er dobbelt så dyrt - lejede canon objektivet i et par dage og jeg må indrømme at Sigmaen efter min mening er bedre (IMO! gider ikke starte en diskussion :)) )

På dit camera (1.6 crop) vil du kunne tage fantastiske portrætbilleder svarende til 80mm på et FF kamera.

Mvh.

Vang

• Nu er der MEGA stor forskel på sigma 50mm 1,4 og Canon 50mm 1,2 - der er dobbelt så meget lys i Canons og den tegner en hel del skarpere end Sigmas, det kommer du ikke uden om, ikke på nogen måder (ja og det her kommer fra en nikon mand ;) )

Sammenlign dog med Canons 50mm 1,4 i stedet? (:

Også var det ikke mig der skulle bruge nyt objektiv, jeg har skam hvad jeg har brug for, men det var Fonzi ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5