hjælp til nas hdd

  • Hej
    jeg ved godt der er mange spørgsmål men syntes jeg har været igennem alle tråedne men kunne ikke finde nogle svar der hjalp mig.


    jeg har lige anskaffet mig en Western Digital My Book World Ed 1.5TB og da jeg læste den havede gigabit lan så kom jeg hurtigt ud og hente en gigabit switch.
    her er problemet jeg kan kun overføre filer med 8-9 mbps og jeg har cat6 ftp kabler på computeren og jeg aner ikke hvad det er jeg gør forkert her.


    der var noget med ens IP? eller er det bare mig.. men håber der er nogen der ved hvad man kan gøre..

  • For det første. Har din computer gigabit?


    For det andet.. jeg tror ikke man kan forvente større performance fra sådan en ekstern. Det er jo ikke en rigtig NAS. så at sige.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Men igen. Tror ikke der er noget du kan gøre. for det er jo "bare" en ekstern harddisk med LAN indgang. Det er ikke en rigtig NAS, så tror ikke du kan forvente større performance/hastigheder.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Den lider formentligt af samme "sygdom" som andre Mybook WE, nemlig at indmaden slet ikke kan følge med netkortet. Processoren kan formentligt ikke spytte mere data igennem. Min søster købte første generation af deres netværksdiske, og den kan komme op på 10mbit på en god dag (altså omkring 1Mb/s), til trods for den har Gbit interface og kabling.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Western digitals eksterne hdd'er stinker. jeg har en WD My Book® Studio 2TB. selv med firewire 800 har jeg ikke mere end max 40mb/s når det går allerbedst men oftest kun 20mb/s. FW400, FW800 og USB 2.0 det går så pisse langsomt at jeg har overvejet at skille den ad for at se om de har bundet knude på nogle interne kabler siden den er så langsom.

  • ja jeg går også meget stærkt med samme tanke den er ufatlig langsom og så har WD ikke engang et dansk support nr. jeg kan ikke komme i kontakt med dem ved godt de har en support man kan ikke finde nummeret..

  • Ved ikke om det er for sent at svare, men ville da lige give mit bud på en god nas :)
    jeg har en Synologi DS209+II, som kører rigtig godt

    Hjemme bygget
    ASUS P5N32-SLI Premium
    Pentium D 2.8 GHZ
    2.5 GB DDR2 800 MHZ
    120 GB Maxtor HDD
    2x DVD Brænder Lite-on
    2x ASUS EN8500GT 512 DDR2