Computer har fejl ved startup

• Hejsa

Jeg har her på det seneste oplevet en masse fejl med hensyn til min nye gamer computer. Det er en computer jeg selv har samlet, så jeg skal gerne selv kunne finde problemet.

Selve problemet består i, at hver gang jeg genstarter min computer og den er på vej ind på skrivebordet, så er der et eller flere programmer der holder op med at fungere. Dette er fx Catalyst control center, Windows search og Stifinder sådanne programmer :S

Har til tider oplevet blue screen of death, men efter min nye formatering er der ikke kommet noget BSOD endnu!.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal tjekke hvad fejlen består af, for det er lige sket for 1-2 dage siden.

Nogen der har samme problem eller noget som kan hjælpe, må de meget gerne skrive her :)

på forhånd tak

pixel

• et godt sted er jo at se hvad den skriver i -STOP- meddelelsen :)

hvilket OS kører du med? hvad hvis du går ind i din eventviewer, skriver den hvad fejlen er derinde?

hvis du ikke kan nå at se hvad den skriver i den STOP fejl, så prøv at slå automatisk genstart fra, bare du har det som den skriver der er du mange gange nået et langt skridt tættere på at finde fejlen :)

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

• Jeg køre med windows 7 :) og har slået det fra nu, så venter jeg bare på at der kommer BSOD ...

Inde i det der eventlogger stod der en masse ting, tror der var 30 fejl på godt 1 time :S, men kigge på det imorgen, da jeg er lidt træt nu ..

så må jeg vel håbe at jeg kan finde fejlen.

Oprindeligt indlæg af Pixeldk
    Jeg køre med windows 7 :) og har slået det fra nu, så venter jeg bare på at der kommer BSOD ...

Inde i det der eventlogger stod der en masse ting, tror der var 30 fejl på godt 1 time :S, men kigge på det imorgen, da jeg er lidt træt nu ..

så må jeg vel håbe at jeg kan finde fejlen.

hehe der skal stå en del ting derinde, mange gange er det småting den beskriver som fejl... men prøv at kigge på klokken omkring det tidspunkt den starter op/er crashet om der står noget mistænkeligt..

held og lykke med det :)

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his