Langsommeste laptop set af menneskeheden

  • Hej,


    Jeg har været "væk" fra at lege med computerhalløj i noget tid efterhånden, så jeg har glemt en masse. Min egen computer står brændt sammen i et skab, så jeg har brugt muttis (uimponerende) laptop i nogen tid. Den er gået hen og blevet ekstrem langsom, og naturligvis får sønnemanden skylden ("ER DER VIRUS??!!1"). Så jeg må nok hellere lige bruge et par timer på at rense skidtet igennem. Virustjekket er ordnet, men jeg har ikke haft mulighed for at fjerne spyware, da computeren ikke har spyware-programmer installeret. Dette er naturligvis på top10 over brølere når man har en computer, men jeg har desværre ikke fået lov at hente + installere diverse gratis sikkerhedsprogrammer, da ALT FRA INTERNETTET HAR VIRUS!!!1 :roller:


    Nå, men først af alt. Hvilke gratis spyware-værktøjer er toppen af poppen nu? Er det stadig Spybot S&R og Ad-Aware der holder?


    Og for det andet, hvad kan jeg gøre yderligere for at gøre computeren hurtigere, især i opstarten - Og hvad gør en laptop som denne langsom? Jeg har simpelthen glemt hvad man kan gøre. Der er pt. 75 processorer der kører, hvilket jeg synes lyder som en del, for en computer der ikke er en computerentusiasts legeplads. Eller er det normalt i Vista?


    Nå men, på forhånd tak.


    Seb

  • Ja, det var egentlig også de eneste jeg kunne komme på af muligheder.


    Når jeg åbner msconfig, kigger i fanen "start" og unchecker enkelte af de programmer derinde, husker jeg så rigtigt i, at disse programmer så ikke kan køres? Eller vil de blot ikke køre fra startup?

  • Du kan afrunde din clean up af maskinen med, at installere windows security essentials, som er microsofts eget antivirus program. Så kan lillemor lukke kæften om 3. parts programmer.

  • Evt. kunne du jo snige dig til at bruge superantispyware i en sen nattetime.


    MÅske osse


    http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/tools/health-check/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.