XP installation uden cd

• Skal have installeret Windows XP på en harddisk, men uden disk. Jeg har tilsluttet harddisken min egen pc, men hvis jeg åbner windows installationen imens jeg er på windows 7, kan jeg ikke vælge muligheden at installere det. Nogen der ved hvordan det lige fixes uden cd?

• Hvordan "har" du lige dit Windows XP? på en .iso fil eller hvad? Det kunne måske være muligt at fikse en USB bootdisk eller noget netværksboot, men dét er ikke lige mit ekspertiseområde.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Skal have installeret Windows XP på en harddisk, men uden disk. Jeg har tilsluttet harddisken min egen pc, men hvis jeg åbner windows installationen imens jeg er på windows 7, kan jeg ikke vælge muligheden at installere det. Nogen der ved hvordan det lige fixes uden cd?

for at installere windows er du jo nødt til at boote på en cd eller et andet bootmedie.. men som Illanair siger, hvordan har du den liggende lige nu?

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

• Det skal så tilføjes at hvis du prøver at installere XP på en harddisk, som du har smidt over i en anden maskine end den der skal "bruge den" får du ubehagelige problemer med at det ikke vil starte ordentligt op. :boxed:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

for at installere windows er du jo nødt til at boote på en cd eller et andet bootmedie.. men som Illanair siger, hvordan har du den liggende lige nu?

Det ligger som ISO fil :boxed:

Det skal så tilføjes at hvis du prøver at installere XP på en harddisk, som du har smidt over i en anden maskine end den der skal "bruge den" får du ubehagelige problemer med at det ikke vil starte ordentligt op. Boxed

Så hvis jeg sidder på f.eks. mit windows 7 og sætter en ekstra harddisk i min pc, som er den harddisk det skal installeres på, så kan det ikke lade sig gøre?

Hvad med at boot fra et usb? Kan jeg boote en iso fil fra en usb eller er jeg nød til at ændre den til en anden filtype?

• Kender ikke lige processen med XP, men i Windows 7 skal du formatere et USB stik med nogle specielle kommandoer i en CMD prompt, og så pakke .iso filen ud på USB-stikket i roden. Med andre ord, en "brænding" om man vil.

Men æh, hvorfor brænder du ikke bare XP og slipper for alt det her besvær? Hvis maskinen ikke har et drev koster et nyt ikke alverden, og er sikkert nemmere end at finde et alternativ. :)

Cyberduck

Oprindeligt indlæg af Illanair
    Kender ikke lige processen med XP, men i Windows 7 skal du formatere et USB stik med nogle specielle kommandoer i en CMD prompt, og så pakke .iso filen ud på USB-stikket i roden. Med andre ord, en "brænding" om man vil.

Men æh, hvorfor brænder du ikke bare XP og slipper for alt det her besvær? Hvis maskinen ikke har et drev koster et nyt ikke alverden, og er sikkert nemmere end at finde et alternativ. :)

mener det er noget mere indviklet til XP end Win7, men har aldrig prøvet ;) er kun noget jeg har hørt..

Så hvis jeg sidder på f.eks. mit windows 7 og sætter en ekstra harddisk i min pc, som er den harddisk det skal installeres på, så kan det ikke lade sig gøre? Hvad med at boot fra et usb? Kan jeg boote en iso fil fra en usb eller er jeg nød til at ændre den til en anden filtype?

nogle gange kan det lade sig gøre.. men vil mene at i 9/10 tilfælde brokker windows sig og kører direkte elendigt :)

men som Illanair siger, hvorfor er det du ikke bare kan brænde den ud?

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his