Mødepligt i Fogedretten & Transport.

• I forbindelse med min sag imod Raymond herinde fra siden, som havde bedraget sig til et beløb fra min side af, meldte jeg ham til politiet.

Derefter fik jeg i starten af dette år et brev om at han nu var blevet dømt til at betale erstatning på det beløb som jeg havde betalt til ham.

Den frist overholdte han ikke, og blev derfor meldt til Fogedretten, nu er jeg så blevet indkaldt til møde ved Fogedretten i Hjørring.

Det er sådan at jeg bor i Esbjerg og fogedretten jeg skal til møde ved ligger i Hjørring, der er godt 350km derop i bil, eller lidt over 4 timers offenligt transport (339kr pr. vej).

Er det nogen som ved om det er muligt at få kørselsgodtgørelse i sådanne tilfælde ?

Har forsøgt mig at på domstol.dk og kan ikke rigtig finde rundt på skat.dk :S

Håber der er nogle venlige mennesker derude som kan hjælpe :)

/nitan

• Det jeg lige kunne læse mig til rundt omkring er at man kan få vidne og kørselsgodtgørelse, men du må nok heller tjekke ved at ringe til dem. Medmindre der selvfølgelig er nogen herinde der ved det med 100% sikkerhed.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

• Jeg har fået fuld kørselsgodtgørelse for at møde i retten, men det var som vidne i en sag, hvor jeg selv blev påkørt.
    Men som dasjap siger, så start med at ringe til dem og få det afklaret for en sikkerheds skyld

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• må nok melde mig enig med de andre.. der er med garanti 1000 forskellige regler angående kørselsgodgørelse, så det mest sikre er at ringe til dem og få at vide af nogen som der ved det :)

//TM

The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

• mange tak for feedbacks :)

Jeg vender lige tilbage imorgen efter at have ringet til retten, så kan jeg hvertfald videre give de informationer... Ville være rart hvis der var lidt kørselsgodtgørelse, for så kan det nemlig betale sig at leje en bil istedet for at skulle op kl. 4 om "middagen :razz:" for at tage tog mod hjørring :)

• Efter at have snakket med Fogedretten i Hjørring, kan jeg så bekræfte at der ikke er kørselsgodtgørelse..

Hvilket så også har gjort at grundet den usikkerhed med om tiltalte ikke dukker op vil være lettere tåbeligt at selv møde op, da jeg har sammenlagt 10 timers transport med det offentlige og koster godt 700kr. Og derfor overlagt sagen til Fogeden som behandler min sag :)

• Bare af ren nysgerighed, hvis sagen så falder ud til din fordel skal modparten så dække dine (transport)omkostninger?

Oprindeligt indlæg af Tecza
    Bare af ren nysgerighed, hvis sagen så falder ud til din fordel skal modparten så dække dine (transport)omkostninger?

Det ved jeg faktisk ikke.. men idet af modparten ikke engang kan dække en erstatning på 3.400kr så tvivler jeg på at der også kan blive dækket 700kr som det koster i transport.