Nu er tiden ved at være der hvor man skal vælge en uddannelse, hvis man vil studere til sommer.
Jeg har den seneste uge prøvet at skrive og ringe til uddannelse vejledere, uden at komme igennem! - de holder sku nok ferie, men det hjælper jo ikke lige frem mig.
Jeg er lidt i tvilv om hvilken uddannelse jeg skal søge ind på og hvilken kvote jeg skal søge, så jeg håber at i kære tweakere kan hjælpe mig lidt på vej.
Angående Kvoter:
Kvote 2 er her den d. 15 mart, og der bliver man vurderet på kvalifikationer ud over sit eksamensbevis. samt automatisk vurderet i kvote 1.
1. Men hvad er kvalifikationer udover?
- Jeg har været på arbejdsmarket siden jeg var 14-15, hvor jeg har haft alt muligt lorte arbejde, så har jeg taget en 2-årig fuld HF og været i Hæren nogle år.
2: Er det andre kvalifikationer, eller skal det være inde for det område man søger? (altså f.eks man søger pædagog, og har tidligere været medhjælper, så tæller det som kvalifikationer, eller er det alt der tæller?)
Personlig var drømmen Pilot, men der er ingen banker der vil låne mig pengene!
Så kom jeg på at jeg ville være Ingeniør, men der mangler jeg Matematik på A-niveau og fysik på B. (Har kun matematik på B og har ikke haft fysisk siden folkeskolen, så det betyder at jeg skulle læse 2 år med enkelfag, inden jeg kunne starte på ingeniør uddannelsen, og det er simpelhen for lang tid for mig. - er 22 år nu, så vil gerne igang med en reel uddannelse inden jeg bliver for gammel)
Så har jeg tænkt på:
En 3-årig HA. (fordi jeg er god til tal, og jeg opfylder adgangskravne)
Multimedie-designer (tager 2 år, og jeg er har tænkt på det da jeg er forholdsvis god til photoshop og god kan lide at designe)
MEN jeg er meget i tvilv!!!!!
Er der nogen der evt. kunne komme med nogle gode ideer, eller har nogle erfaringer der kan hjælpe mig lidt på vej?
Er mest interesseret i uddannelser der har noget at gøre meget teknik, computere, IT, matematik, design og opbygning af ting. - og selvfølgelig uddannelser der er fremtid og gode penge i Har haft så meget lorte arbejde at jeg nu er helt 100 på at jeg skal igang med noget, da jeg ikke vil være på et lager resten af mine dage til 104kr i timen
Hvad valgte i? Og hvad ville i satse på idag? - Det kan være jeg kan få nogle gode ideer.