S: 3 stk. ATI Firegl V7200 - CAD Kort

  • Hvordan ligger ydelse i forhold til Radeon kortene? Tænker på hvilken model kortene ligner.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Okay, men 1000kr er bare meget - på edbpriser findes forhandlere, der angiveligt kan få det hjem til ca. 1500kr. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=240363


    Desuden kan man få et Nvidia Quadro FX 580 til ca. 1500kr
    Dette kort har dobbelt mængde ram
    - understøttes Direct X 10 mod 9 på V7200
    - understøtter OpenGL 3.0 mod 2.0
    - Shader Model 4.0 mod 3.0


    Godt nok er der tale om et "entry-level" kort mod et mid/high-end kort, men det er jo et par generationer ældre - V7200...


    Ved du noget om CAD-programmer, nu hvor du har den type kort liggende? Jeg skal køre SolidWorks 2009 / 2010 samt CATIA og DELMIA V5R19 og V5R20 når det kommer - og kortet skulle også gerne kunne bruges, når V6-platformen kommer..


    Hvad med 700kr? Det er midt imellem..


    Jeg har desværre ikke den type kort til bytte - jeg har et 8800GT 512 MB og et 8800GTX 768MB


  • Du kommer til at mangle shadermodel 4.0 i SolidWorks2010 for at du får det hele med ved at bruge det kort. OpenGl kan kan nok kringles og lys udvikling vil du mangle jfr. dx 10 vs dx 9.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Hej HJJJ,


    Jeg er desværre ikke den store nørd til disse kort, det er nogen jeg har fået via mit arbejde, som ikke skulle bruges.
    Jeg har fået oplyst at solidworks har problemmer med at køre på alm. radeon kort, da solidworks kører på OpenGL og radeon kører DirectX.


    Hvordan det kører med Solidworks - Pas, aner det ikke ?


    Hvad med 500 + Nvidia 8800GTX kortet.
    Så betaler vi hver vores porto.


    Kommer du forbi sjælland å et tidspunkt. det kunne være vi kunne spare portoen ?
    Kommer selv fra Dianalund - Vestsjælland.

  • Hey!


    Det tænker jeg lige over - havde egentlig tænkt mig at beholde de to spil-kort, da jeg spiller en gang imellem..


    Hmm.. er også stadig usikker på, om jeg skal købe dit v7200 eller et Nvidia Quadro Fx 580..
    Kan vi finde en pris i ren kontant handel?


    Ebo, tak for dit input..


  • Det er jo netop det som er forskel på alm. spillekort og så dem som du har til salg, det er professionelle kort lavet til at kunne bruges i 3d milijø. Kort som er skidedyre at købe men kan kun bruges til designe ting og programmer med, de er slet ikke lavet til at spille på, bruger du dem i autocad eller Solidworks så er det en helt anden sag, da det er det som de er bygget til at skulle virke i. Problemet ligger i hvis man skal bruge kortet til at designe skygger bla. så understøtter de kort ikke sidste nye standard og det kan ses, når resultatet er færdigt, ellers kræver det en enorm mængde efterarbejde for at få det til at se rigtigt ud bla. på en projector og et stort lærred, grundet de ændringer man laver kan kortet simpelthen ikke vise ordentligt.
    Der findes dog programmer som kan afhjælpe det, men det tager lang tid for at få til at blive godt.


    Det er virksomhedskort og ikke spillekort, som du har til salg der.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej EBO


    Tak for oplysningerne.


    Quote

    Problemet ligger i hvis man skal bruge kortet til at designe skygger bla. så understøtter de kort ikke sidste nye standard og det kan ses, når resultatet er færdigt


    Er det mine Ati Firegl v7200 du omtaler eller Radeon spillekort.


    Quote

    Det er virksomhedskort og ikke spillekort, som du har til salg der.


    Den del har jeg fattet. :$


    Mvh


    Brian

  • Hmm, nu har jeg tonset rundt på nettet efter benchmarks og alt muligt, og jeg er kommet frem til, at Nvidia Quadro FX -serien er noget bedre end AIT FireGL/FirePro -serien til netop Catia og SolidWorks, som er de to programmer, jeg skal bruge.


    Desuden er kortet et par generationer gammelt - fra 2006, så jeg tror et nyt Quadro Fx 580 er et bedre valg for mig - og det kan fås som nyt for 1000kr fra england..


    (her kan forrige generations kort, Quadro Fx 570 ses i sammeligning med V7200)
    http://www.tomshardware.com/re…uadro-fx-4800,2258-7.html


    Så jeg vurderer, at 875kr er for meget for dit kort i forhold til mit brug af det.


    Kortet har helt bestemt den værdi - og mere end det også, men ikke i forhold til brug i Catia og SW.