Computer går ud ved små stød

  • en af mine venner havde samme problem med at hvis han lige skuppe til den restarted den. det viste sig så at være noget stel ting der gik på bundkortet

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    men nu er den begyndt at genstarte når jeg begynder at installere programmer osv fra en anden harddisk jeg har sat til.. men efter jeg tog alle stikkene ud til knapperne på kabinetet og starter den op på bundkortet har jeg ikke haft nogle problemer...


    men det er da total træls hvis jeg skal lever kabinetet tilbage efter jeg har brugt 2 dage på at installere det hele pænt..


    men kan det være bundkortet der fejler noget eller vil i mene det er kabinetet? bruger sådan en adapter der var med til bundkortet man så sætter oven på de pin på bundkortet men måske skulle jeg porøve at sætte ledningerne direkte på og sløjfe den adapter den virker også til at sidde lidt løst på bundkortet...


    Du svarer selv på dit spørgsmål. Efter du har fjernet knapperne virker det som det skal.
    Det kan godt være adapteren, men det er umiddelbart mere sansynligt at det er en af knapperne det er galt med.
    Men du kan bare tilslutte ledningerne en af gangen, og se hvor det er det går galt. Så har du fundet synderen.
    Hvis det nu er reset-knappen, så ville jeg ikke gide bruge tid på RMA, den har man ikke rigtig brug for alligevel.
    På den anden side vil det tage dig langt mindre tid at få det til at se pænt ud efter det er byttet, for så ved du hvordan du skal gøre ;)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.


  • Kan sagtens være den adapter, der er skyld i det, ud fra jo flere dele sat sammen jo flere muligheder for fejl ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg tror også det er adapteren. har nu kørt i flere dage uden ledningerne på så det er der det sker.. vil lige prøve at sætte alle til uden adapter og se hvadf der sker..


    jamen adapteren fulgte med til mit asus rampage II extreme det er en hvid plastic klods med pin på hvor du så sætter strøm mm på den ene ende og så sætter du bare hele den ned på bunkortet over alle de pin på bundkortet..


    vil nok heller ikke lave en rma sag ud af det men det er da stadig træls at nyt ikke virker.. og især når det skulle være rimelig kvalitet..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • hey alle ville lige lave en opdate på mit problem...


    det var reset knappen har taget den fra og computeren køre uden problemer nu...


    mange tak for hjælpen alle sammen.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1