Anbefal et SD-kort til EOS 1000D

  • Jeg har lige hentet et EOS1000D i Føtex og sidder nu og venter i spænding på at batteriet skal lade færdigt så jeg kan komme igang med afprøvningen. :clap:
    Jeg har smidt et DaneElec 2gb SD-kort i kameraet, og kom til at tænke på om der er nogle særlige kort i vil anbefale, eller om jeg bare skal finde det billigste hvis jeg ønsker et med større hukommelse ?


    :rules:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Jeg har lige hentet et EOS1000D i Føtex og sidder nu og venter i spænding på at batteriet skal lade færdigt så jeg kan komme igang med afprøvningen. :clap:
    Jeg har smidt et DaneElec 2gb SD-kort i kameraet, og kom til at tænke på om der er nogle særlige kort i vil anbefale, eller om jeg bare skal finde det billigste hvis jeg ønsker et med større hukommelse ?


    :rules:


    Tillykke med købet. :D


    Jeg har dette kort til mit 1000D.
    http://www.photoshop.dk/pi/San…EXTREME_III_1216_237.aspx
    Rigtig dejligt med en hurtig læse/skrive hastighed.


    Kan anbefales. ;)


  • Tak ! og tja det er jo ikke fordi det koster alverden :D . (edit:altså kortet :)) )

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

  • Medmindre du vil tage mange billeder meget hurtigt har det ikke så meget at sige hvilket kort du køber, så længe det er noget nogenlunde fornuftigt. Mit 350D kan tage 30 billeder (JPEG) i rap med udløseren holdt inde før det bliver begrænset af flash-kortet, og det er med et forholdsvis stille og roligt 1GB Kingston med 50x hastighed.
    Så medmindre du vil skyde RAW i høj hastighed er det ca. omtrentligt ligegyldigt med hastigheden.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Medmindre du vil tage mange billeder meget hurtigt har det ikke så meget at sige hvilket kort du køber, så længe det er noget nogenlunde fornuftigt. Mit 350D kan tage 30 billeder (JPEG) i rap med udløseren holdt inde før det bliver begrænset af flash-kortet, og det er med et forholdsvis stille og roligt 1GB Kingston med 50x hastighed.
    Så medmindre du vil skyde RAW i høj hastighed er det ca. omtrentligt ligegyldigt med hastigheden.



    Kan ikke rigtig forestille mig at jeg skal ud i at tage 30 billeder i rap, men jeg vil gerne have et kort med mere hukommelse end de 2gb.
    RAW kan vel bl.a. bruges til HDR ik' ?? - det er ihvertfald noget jeg har tænkt mig at lege lidt med.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop



    Kan ikke rigtig forestille mig at jeg skal ud i at tage 30 billeder i rap, men jeg vil gerne have et kort med mere hukommelse end de 2gb.
    RAW kan vel bl.a. bruges til HDR ik' ?? - det er ihvertfald noget jeg har tænkt mig at lege lidt med.


    Jo, det kan det. :D