Vandkøling

• Hey Tweakers,
    Nu er Hampen tilbage og han skal have vandkøling :clap:
    Efter at jeg har skiftet mit Antec 1200 ud med et Corsair 800D, så kan jeg endelig komme igang med mit vandkøling.
    Jeg havde tænkte mig at køre Dual Loop, men det bliver først lidt senere.
    Jeg lægger ud med CPU/Motherboard loop.
    Jeg har kigget på følgende genstande.

Kølehoved - Cpu

Radiator

Resevoir

Fittings

Slange

Væske

Jeg er lidt i tvivl om hvilken pumpe jeg skal vælge. Her tænker jeg på ydelse/støj. Vil gerne have et ordentlig flow men den behøver ikke at larme som en jetjager :crazyeyes:
    Jeg vil gerne have at min pumpe kommer til at sidde oppe ved mine 5.25 bays og gerne bag fancontrolleren. Man skal vel fastgøre den? Evt nogle støjdæmpende skruer eller lign. ?
    Jeg er også på udkig efter en fancontroller og muligvis noget til at kunne aflæse vandets tryk/temps.

Håber i har nogle gode råd og hvis i kan anbefale forskellige gadgets, så er i mere end velkomne :9xo

//hampen

• jeg har det her hvis du måske skal købe brugt

1 x XSPC RX240
    1 x TFC Xchanger 240 som nye

1 x Laing DDC-1T
    1 x XSPC Laing DDC top
    men ellers ser det godt ud pm mig hvis det er kbh k her

• Okay husk nu at du ikke må starte den pumpe op uden der er væske i,,,,ved så ikke om du vil teste dit vand inden til sætter det på dit hardware,,for så skal du bruge denne http://www.vcore.dk/shop/atx-psu-starter-699p.html
    da ´din psu ikke kan starte uden at det sidder på bundkort, men med denne kan du starte din psu op uden den sidder på bundkortet, mener at der skal side lidt på din psu, (cdrom) men læs dig frem til det eller spørg folk 80)

Oprindeligt indlæg af vandmanden
    Okay husk nu at du ikke må starte den pumpe op uden der er væske i,,,,ved så ikke om du vil teste dit vand inden til sætter det på dit hardware,,for så skal du bruge denne http://www.vcore.dk/shop/atx-psu-starter-699p.html
    da ´din psu ikke kan starte uden at det sidder på bundkort, men med denne kan du starte din psu op uden den sidder på bundkortet, mener at der skal side lidt på din psu, (cdrom) men læs dig frem til det eller spørg folk 80)

Man kunne også lige finde en stump ledning og så selv kortslutte strømforsyningen. Mener ledningen skal på den grønne og sorte i samme række. Om der er andet tilsluttet strømforsyningen er ligegyldigt.

Oprindeligt indlæg af Hampen
    Jeg har købt PSU starter + filter til pumpen, støvfiltre til radiator, UV katoder og støjdæmpning til pumpe, PSU og blæsere. Jeg tror jeg fik det hele med :crazyeyes:

pumpen siger næsten intet hvis man sætter den på noget skumgummi eller hænger den op i blød gummi.
    støvfiltret til radiatoren kan du godt pakke væk. det er langt bedre at støvsuge radiatoren engang om året istedet og så kunne køre med lavere omdrejninger på blæserne grundet tryk tabet på filtret.
    UV katoder virker ikke til at køle dit anlæg. men hjælper på at mørne dine slanger osv meget hurtigere. på den positive side hjælper uv lys med at slå bakterier ihjæl.

Jeg bruger kun deminiraliseret vand i min køling. tilsat en enkelt dråbe giftigt stads for at undgå eventuelle livsformer i min kølevæske.