Brug for en overclocking BIOS opdatering

• Hej alle inde på Tweak, jeg har virkelig brug for en overclocking BIOS opdatering, da jeg gerne vil have min 2.6 GHz op på 3 GHz :D

Billeder fra CPU-Z:

[Blocked Image: http://img51.imageshack.us/img51/6927/billede4n.jpg]

[Blocked Image: http://img51.imageshack.us/img51/9749/billede3.jpg]

[Blocked Image: http://img51.imageshack.us/img51/8451/billede2.jpg]

[Blocked Image: http://img51.imageshack.us/img51/8846/billede1.jpg]

Ville være ekstremt glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig :D

Cromatox 8)

• Okay tak kigger lige på det :)

Det er fordi jeg ikke rigtig kan finde nogen instillinger i BIOS til at overclocke min CPU, så jeg havde nok brug for en opdatering eller så noget :D

Men kigger lige på det du sendte ;)

• Det kan være dit bundkort ikke er egnet til oc, men kan du ikke komme med et link til det? Og så skulle du nok ha´ lagt tråden i "overclocking og køling", du kan flytte tråden ved hjælp af menuen nede i højre hjørne.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

• setfsb er nok mest til erfarne oc´ere, måske der er hjælp at hente på dit bundkorts producents hjemmeside?

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Jeg aner jo ikke noget som helst. Det er derfor der er billeder af CPU-Z. Ved ikke engang hvor og hvordan jeg skal lede efter en BIOS opdatering der vil gøre så jeg kan overclocke.

Forresten hvad er UMA Frame Buffer Size eller noget der hedder tæt på det, der er muligheden at vælge 64mb 128mb 256mb eller 528mb (eller 5xxmb) Den er på 128mb normalt, havde kørt med den på 528mb i lang tid, ved ikke helt hvad det er, nogen der ved det? Og om det er hurtigst at køre med 528mb eller 128mb?

Angående UMA Frame Buffer Size:

Quick Review

This BIOS feature controls the amount of system memory that is allocated to the integrated graphics processor when the system boots up. However, its effect depends on whether your motherboard supports the older Unified Memory Architecture (UMA) or the new Dynamic Video Memory Technology (DVMT).

If you have a motherboard that supports UMA, the memory size you select determines the maximum amount of system memory that is allocated to the graphics processor. Once allocated, it can only be used as graphics memory. It is no longer accessible to the operating system or applications.

Therefore, it is recommended that you select the absolute minimum amount of system memory that the graphics processor requires for your monitor. You can calculate it by multiplying the resolution and colour depth that you are using. Of course, if you intend to play 3D games, you will need to allocate more memory. - Så går ud fra jo højere man sætter det jo bedre?

If you have a motherboard that supports DVMT, the memory size you select determines the maximum amount of system memory that is pre-allocated to the graphics processor. Once allocated, it can only be used as graphics memory. It is no longer accessible to the operating system or applications.

However, unlike in a UMA system, this memory is only allocated for use during the boot process or with MS-DOS or legacy operating systems. Additional system memory is allocated only after the graphics driver is loaded. It is recommended that you set it to 8MB as this allows for high-resolution splash screens as well as higher resolutions in MS-DOS applications and games.

Oprindeligt indlæg af Fe4ture
    Ved ikke lige hvor optimalt det er at OC på et OEM ECS bundkort!

Dit bundkort er et ECS AMD690VM-FMH btw!

Ville så gerne have min CPU op på 3 GHz ;(

Oprindeligt indlæg af Cromatox

Hvorfor om jeg må spørger?

Det er 400 mhz vi taler om. Det er ikke noget du vil mærke i spil du kan måle dig frem til den ekstra ydelse med f.eks superpi eller wprime.

Oprindeligt indlæg af Cromatox

Køre selv med 5000+ og synes sku den yder okay ved 2.6Ghz! Hvorfor vil du have den op på 3Ghz?

Hvad har du ellers i dit system? Tor ikke du vil få alt for meget ud af at OC den til 3Ghz, så måske er der noget i dit system der skal skiftes ud i stedet! :)