Samsung og deres skod support

  • Jeg har lige fået min skærm tilbage efter en 3 uger laaang reparation... Først fik jeg den tilbage efter en 4 dages tid pga pixel fejl. så kom jeg hjem og opdagede 5 på den "Nye" skærm... Ned igen... Så fik jeg den sendt ind d. 30/12-09 og fik den d. 20/01-10. Da jeg stod nede i butikken (EDB-hjørnet, Fr-havn) fortalte han at de har haft 3 inde i mellemtiden som jeg skulle have haft... De havde så også haft pixel-fejl... hentede den idag ved en 16:00 og fik så en nyere model. Havde en SyncMaster 940NW som blev til en 943NW pga de ikke kunne få den gamle version uden pixel-fejl.. xD Super service. Havde en Xerox 17" i lån.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Minikruse
    Jeg har lige fået min skærm tilbage efter en 3 uger laaang reparation... Først fik jeg den tilbage efter en 4 dages tid pga pixel fejl. så kom jeg hjem og opdagede 5 på den "Nye" skærm... Ned igen... Så fik jeg den sendt ind d. 30/12-09 og fik den d. 20/01-10. Da jeg stod nede i butikken (EDB-hjørnet, Fr-havn) fortalte han at de har haft 3 inde i mellemtiden som jeg skulle have haft... De havde så også haft pixel-fejl... hentede den idag ved en 16:00 og fik så en nyere model. Havde en SyncMaster 940NW som blev til en 943NW pga de ikke kunne få den gamle version uden pixel-fejl.. xD Super service. Havde en Xerox 17" i lån.


    Samsungs pixelspecifikationer synes jeg godt nok er blandt de elendige: http://www.samsung.com/dk/supp…_Monitor_Pixel_Policy.pdf


    Deres billige skærme har samme vilkår som deres super dyre skærme - igen får man intet ekstra ud af at købe deres "kvalitetsskærme".

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Samsungs pixelspecifikationer synes jeg godt nok er blandt de elendige: http://www.samsung.com/dk/supp…_Monitor_Pixel_Policy.pdf


    Deres billige skærme har samme vilkår som deres super dyre skærme - igen får man intet ekstra ud af at købe deres "kvalitetsskærme".


    Jeg gætter på du overvejer det en ekstra gang næste gang du skal ha dig en skærm. Om det i det hele taget skal være en samsung du anskaffer. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg vil gerne tilslutte mig holdningen om Samsungs elendige support ift. reklamationer.



      D. 17/12-09 modtager jeg en Samsung skærm (en julegave til min far).
      D. 24/12-09 konstaterer jeg at skærmen ikke vil tænde (sandsynligvis en defekt strømforsyning).
      D. 28/12-09 (første hverdag efter juleaften) fejlmelder jeg den til Samsung Support, som siger at jeg vil blive kontaktet med henblik på videre forløb.
      D. 5/1-10 ringer jeg igen til Samsung Support (da jeg ikke er blevet kontaktet), der fortæller mig at min fejlmelding er registreret.
      D. 6/1-10 bliver jeg ringet op af Samsung Support, som siger at de desværre glemte at spørge mig om skærmens modelkode (ikke at forveksle med modelnummer) og sagen derfor ikke er videregivet.
      D. 8/1-10 modtager jeg en mail fra Anovo i Sverige, der tilsyneladende tager sig af Samsungs skærm-reklamationer. De giver mig valget mellem at få en ny skærm (som vil blive bestilt hos Samsung) eller få den nuværende repareret. Leveringstiden på en ny skærm vil tage ca. 1-2 uger, mens reparation vil tage 5 dage+fragttid. Samtidig anbefaler de mig at vælge en ny skærm.
      D. 8/1-10 bekræfter jeg, at jeg vælger at modtage en ny skærm.
      D. 21/1-10 (i dag) modtager jeg igen en mail fra Anovo, hvori de skriver at jeg har ret til en ny skærm, men at denne ikke kan fremskaffes indenfor rimelig tid og jeg derfor nu kan vælge at få skærmen repareret eller få et tilgodebevis hos forhandleren, hvor den er købt.


    Jeg har flere gange været ude for at skulle foretage RMA (reklamation) både på småkomponenter, harddisk, mobiltelfon og endda en hel PC, men aldrig før oplevet en så ringe kundeservice.


    Jeg har nu meddelt, at jeg ønsker at få repareret skærmen (og håber at få den inden næste jul).


  • Jeg synes de ter sååå synd for dig kim :D virkelig det er godt nok synd for dig :D for samsung har jo virkelig ikke prøvet på at hjælpe dig på alle tænkelige måder... Du kan få en ny skærm, du kan få den reppet, du kan sågar få tilgodebevis. COME ON. Ja du har været skide uheldig, at du var kunde nummer 200, hvor de glemmer dig, og at de så også har problemer med leveringen.


    TIL GENGÆLD får du AL den frihed, man overhovedet kunne ønske sig ved en reklamation. dont whine Dude.

  • Helmer - Tror ikke du læste indlægget godt nok igennem, når du skriver at jeg kan få en ny skærm.


    Ja, jeg blev tilbudt en ny skærm og accepterede tilbudet, hvorefter tilbudet blev trukket tilbage 13 dage efter, med den begrundelse at den ikke kunne fremskaffes indenfor rimelig tid.


    Faktum er at jeg nu 24 dage efter reklamation stadig venter på at få vide hvor jeg skal sende den defekte skærm hen.


    Det kan godt være at du finder en ventetid på over 30 dage (som denne sag vil tage) rimelig, når man foretager reklamation på et defekt nyindkøbt produkt, men det gør jeg ikke.

  • svære er det vidst heller ikke...ned i butikken med lortet, butikken sender lortet ind, de for skærmen tilbage, du for skærmen tilbage :) det var svært :9xo



    kan egentlig ikk se problemet jeg ville bare have smuttet ned der hvor jeg havde købt den eller bare sendt den tilbage og sagt ny eller få den fixet...

  • Skærmen er købt hos Komplett, som angiver at man skal tage direkte kontakt til producenten, men i lyset af dette forløb vil jeg nok i fremtiden henvende mig til forhandleren i lignende sager.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Minikruse
    Se det på den positive side... Samsung har i det mindste nul tolerance inden for pixel-fejl, som efter min mening er det bedste ved mærket... Og deres design er da heller ikk helt så grimt igen... ;)


    De har da ikke noget der ligner nul tolerance.. Min 24" må have op til 10 defekte sub-pixels.




    KimB --> Undrer mig ikke. Det burde ikke tage dem så lang tid at behandle sådan en sag.



    BPM --> Jeg ville også have henvendt mig til butikken i første omgang, men det ændrer stadig ikke ved, at samsung har været meget langsomme til at behandle sagen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Jeg synes de ter sååå synd for dig kim :D virkelig det er godt nok synd for dig :D for samsung har jo virkelig ikke prøvet på at hjælpe dig på alle tænkelige måder... Du kan få en ny skærm, du kan få den reppet, du kan sågar få tilgodebevis. COME ON. Ja du har været skide uheldig, at du var kunde nummer 200, hvor de glemmer dig, og at de så også har problemer med leveringen.


    TIL GENGÆLD får du AL den frihed, man overhovedet kunne ønske sig ved en reklamation. dont whine Dude.



    enig!


    tag dit tilgodebevis, bestil en anden skærm og så er den skid slået.. hvis de ikke vil have den defekte skærm tilbage skriv en mail til dem om hvor du skal sende den hen.. Hvis de ikke svarer inden for 2-3 uger ville jeg smide skærmen ud, eventuelt skrive det til dem i mailen..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Har lavet RMA flere gange ved Samsung og der er ikke noget at råbe hurra for, den ene gang måtte skærmen byttes 4 gang pga. at de skærme jeg modtog havde meget tydelige revner i frontrammen :boxed:


    Nu du nævner revner.. Der er noget jeg virkelig ikke forstår. En på HWT havde sat in 305T til salg (samme serie som min, bare i 30"). Den havde en kæmpe skramme på selve skærmen og så havde en fået et ordenligt slag i det ene hjørne, hvor den så var knækket/revnet ret meget.


    Samsungs løsning.. de bytter den bare... Men en tordenflue? Nope.


    De er ikke til at blive kloge på, det er helt sikkert.


  • jeg læste det hele jo :) at få et tilgodebevis til din butik på samme skærm, må da være at give dig tilbudet om en ny skærm :D


  • Det var lige præcis i et hjørne de havde revnet så det må åbenbart være et svagt punkt


  • xD en af mine kammies fik sendt forkert højtalere 15" cerwin vega da han havde bestilt 12". Hifi sagde så de ville sende nye og en returseddel til de andre (de 15 var simpelthen for store til at beholde). Der kom et par nye men ingen returseddel. Efter 3 uger måtte min kammi ringe og bede dem sende en returseddel :crazyeyes: selvom jeg havde mange andre ideer med de højtalere :$

  • Helmer - Nu forholder det sig således, at forhandleren ikke har den samme skærm på lager mere – ellers ville jeg have valgt et tilgodehavendebevis. Det kan Samsung naturligvis ikke klantres for.


    Imidlertid er min pointe dén, at en ventetid på næsten 4 uger, før man får brugbar reaktion (tilbud om et tilgodehavendebevis eller adressen på hvor man kan sende produktet til reparation), ikke er tilfredsstillende. Ydermere er det kritisabelt, at man først efter 13 dage finder ud af, at man ikke kan levere den erstatningsskærm, som man har tilbudt.


    Tråden blev oprettet med det formål, at høre om andre havde dårlige oplevelser med Samsung support og i min verden hører ovenstående til under denne kategori.