dav Tweak
hvordan kommer man ind i CMD under opstart???
skal bruge det til at Flashe min BIOS til en EFI bios som er kommet til mit ASUS P5Q Deluxe.
kommandoprompt (CMD)
-
-
Jeg er temmelig sikker på at der i din manual står hvordan du tager en USB-stick og bruger et program til lige at gøre den boot able og så smider det over på den som du skal bruge til det du har gang i.. =)
har jeg ihvertfald altid gjord når jeg skulle flashe bios på P5K boards, kan være jeg tager fejl hvad dit angår jo.. =)
-
Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
dav Tweak
skal bruge det til at Flashe min BIOS til en EFI bios som er kommet til mit ASUS P5Q Deluxe.Hvis du går ind i din bios og disabler full logo at start kan du se hvilke taster du skal taste i opstart for at komme ind i Asus'es flashprogram
har samme bundkort det er nemt nok
-
Ja som Casper siger skal du enten bruge ASUS'es eget flashprogram, som du får adgang til ved at trykke en knap imens den viser POST skærmen, ellers skal du lave et USB stik som kan boote. Du kan ikke bare starte en DOSpromt op når maskinen starter.
-
Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
Hvis du går ind i din bios og disabler full logo at start kan du se hvilke taster du skal taste i opstart for at komme ind i Asus'es flashprogram
har samme bundkort det er nemt nok
man kan ikke bruge Asus'es flashprogram til det siger de... de har lagt en guide ind til hvordan man gør det og der gør de det i kommandopromt
-
Det du kan gøre er at lave en start diskette på et usbdrev og boote på den.
Hvad er det egentlig du skal da du ikke kan bruge flash programmet? -
Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
dav Tweak
skal bruge det til at Flashe min BIOS til en EFI bios som er kommet til mit ASUS P5Q Deluxe.Det gør du ikke
tiderne hvor Windows byggede på DOS er ovre. det show sluttede med 98SE/Me.
Du kan lave et boot miljø på en diskette, men det er sansynligt at din bundkort kan læse en ny BIOS fil direkte via en USB key, som andre også siger. -
her er guide til at lægge den ind
http://dlcdnet.asus.com/pub/AS…xe/EFI/EFI_User_Guide.zipQuoteOprindeligt indlæg af Casper Lynge
Det du kan gøre er at lave en start diskette på et usbdrev og boote på den.
Hvad er det egentlig du skal da du ikke kan bruge flash programmet?Har prøvet deres flash program... den siger at bios størrelsen ikke passer...
-
nå men nu har jeg fået den ændret. fandt denne her guide http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=246530
men ved sku ikke helt hvad der gik galt min pc begyndte at fuck fuld stændig i går. da jeg kom ind i windows fik jeg bsod (irql_not_less_or_equal) og så da pcen started igen kunne den ikke finde nogle har hd. nå men så var jeg inde i bios og lave standart settings også fandt den dem igen, men det ville komme inde i windows der frøs den bare.
men jeg kom ind i fejlsikker tilstand og fik smidt alt det jeg skulle gemme over på min den anden harddisk.så her til morgen virkede pcen bare.. underlidt
EDIT: jeg er gået tilbage til den gamle bios da den her fucked min pc op